Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 48 Pomógł: 0 Dołączył: 3.03.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
Cześć. Zastanawiam się nad stworzeniem internetowej kafejki szachowej. Chcę napisać aplikację podobną do tej na stronie http://64pola.pl/. Dane pomiędzy graczami muszą być przesyłane możliwe jak najszybciej z minimalnym opóźnieniem.
Wpadłem na pomysł, żeby skorzystać z klasy Ajax.PeriodicalUpdater z biblioteki Prototype. Działa to na takiej zasadzie, że JS asynchronicznie pobiera lub zapisuje dane z/do pliku (lub bazy danych, co chyba jest kiepskim pomysłem). Problem w tym, że jeśli w kafejce będzie grać jednocześnie kilkadziesiąt osób, to obciążenie serwera będzie ogromne. Dodatkowo powstaje opóźnienie związane z zapisem do pliku. Czy istnieje jakiś sposób w JavaScript, ActionScript albo w czymś innym oprócz Javy na nawiązanie bezpośredniego połączenia między graczami za pomocą przeglądarki? Ten post edytował Koleś 15.08.2007, 16:22:40 |
|
|
|
Koleś Kafejka internetowa - połączenie między użytkownikami 14.08.2007, 16:24:24
szagi3891 raczej bezpośrednie połączenie powinno być możliwe... 14.08.2007, 23:36:26
kosmowariat http://64pola.pl/ajax.html 15.08.2007, 01:29:50
Koleś Cytat(kosmowariat @ 15.08.2007, 02:29... 15.08.2007, 09:52:48
envp No więc tak - przez Ajax możesz łączyć się z serwe... 15.08.2007, 11:52:20
Koleś Cytat(envp @ 15.08.2007, 12:52:20 ) p... 15.08.2007, 12:47:44
envp powodzenia
Btw. a jak chcesz operowac skryptem p... 15.08.2007, 13:26:52
Koleś Nie po stronie klienta, tylko serwera.
Znalazłem t... 15.08.2007, 14:06:12
envp Ja ciebie nie rozumie przeciez chcesz zrobic to sa... 15.08.2007, 14:08:08
Koleś Doszedłem do wniosku, że jednak najlepiej będzie z... 16.08.2007, 21:24:48 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 24.12.2025 - 22:20 |