[Framework] iOculus, Obiektowo zorientowany framework PHP4 |
[Framework] iOculus, Obiektowo zorientowany framework PHP4 |
23.01.2007, 03:24:11
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 5 Pomógł: 0 Dołączył: 23.01.2007 Skąd: Gliwice Ostrzeżenie: (0%) |
iOculus
Witam serdecznie wszystkich, jako że to mój pierwszy post na tym forum (acz na pewno nie pierwsze odwiedziny - czytuję już od jakiegoś czasu) i od razu z grubej rury - pozwolę sobie zacytować wstęp z aktualnie tworzonego podręcznika dla projektu iOculus: What is iOculus? iOculus is a php framework. Its purpose is to simplify and speed up the development process of php web applications (complex websites). The priorities of iOculus are maximal user (or rather developer) friendliness and high performance. The philosophy of the iOculus framework is quite straightforward – you, the developer, have very little time and very much work. You need a tool that's easy to use, intuitive, fast (in the meaning of performance and development speed alike) and reliable. You also need a tool that can be easily extended (has a modular structure) and that doesn't become a one big proof of the chaos theory after a few months of work with it (it must have clear, solid internal mechanisms that won't make your code unreadable when your application, with time, gets bigger and bigger). You're also a programmer, not a web designer, so you would like a two layer approach – you take care of the code, but the web designers take care of the visual part (XHTML/CSS/JavaScript). iOculus aspires to be such a tool. Krótka historia Rozpoczęło się jako prywatna inicjatywa (wynikająca z realnej potrzeby, bynajmniej nie fanaberii) przed okołu dwu laty. Po kilku miesiącach pracy pierwsza wersja została wyrzucona do kosza i robota zaczęła się od nowa. Powstała nowa wersja. I kolejna. I następne. Około pół roku temu okazało się, że framework może się bardzo przydać przy akademicko-komercyjnym projekcie. Przydał się, zachowując jednocześnie Open Source'owy charakter (na czym osobiście mi zależało). Ale to jeszcze nie to. iOculus potrzebuje wiele pracy, a przede wszystkim zaangażowania ludzi. Jak boleśnie przekonałem się na własnej skórze, już jakiś czas temu rozwój tegoż projektu przestał być zajęciem możliwym do wykonania dla jednego człowieka. Najważniejsze cechy
Nie mnie oceniać, ale Wam (jeśli takowe istnieją ) Wady
(to jest na wczoraj)
iOculus na SourceForge Tamże - nieco rozgrzebana (któż nie zna starej, a ciągle popełnianej głupoty "To nie może tak być, to trzeba poprawić") aplikacja przykładowa, oraz pierwsza wersja dokumentacji (a raczej snapshot wersji roboczej). Uwagi autora Moje podejście do wszelkich narzędzi, modeli i architektur jest dosyć despotyczne - to technologia winna się podporządkować człowiekowi, a nie człowiek technologii. Zgodnie z tą maksymą nie traktuję żadnych koncepcji programistycznych jako ostateczne i niezmienne (np. MVC, które w iOculus potraktowałem dosyć swobodnie) i kiedy sądzę, że "tak będzie wygodniej", nie waham się zniszczyć tego, co tak mozolnie propagowały autorytety. Czy jest w tym szaleństwie metoda i czy po prostu nie piszę totalnych bzdur i głupot rodem z dysków twardych Microsoftu - nie wiem. Sam nie jestem w stanie tego ocenić, dlatego też proszę o taką cenzurkę Was. Proszę więc o Wasze uwagi, wskazanie dobrych i złych stron takiego a nie innego podejścia, ogólną ocenę framework'a i propozycje dowolnego rodzaju. Z góry też dziękuję Wam wszystkim. Ten post edytował Tomasz Janiczek 23.01.2007, 09:28:29 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 27.05.2024 - 09:25 |