![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 Pomógł: 0 Dołączył: 21.03.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Mam nadzieje, że temat ten nadaje się do php Pro, wszak chodzi o wydajność i strategie tworzenia, a nie konkretny problem. Przyjmijmy, że chodzi o CMS/Sklep internetowy sprzedawany konkretnym firmą. Jaki sposób pisania go jest lepszy: 1. Sposób Każda firma ma swój katalog, w którym znajdują się skrypty obsługujące ich CMS wraz z modułami. Mamy tu doczynienia z sytuacją, gdzie dla każdego klienta jest przeznaczony katalog w którym jest jego kopia CMSa. Kopie się od siebie niczym nie róznią, każda ma wszystkie możliwe moduły, o tym z których modułów sklep może korzystać decydują dane w bazie danych. Np. /firma_xxx/index.php /firma_yyy/index.php /firma_zzz/index.php itd. (katalogi konkretnych firm mają też podkatalogi z jądrem skryptu, modułami itd.) 2. Sposób Jest tylko jeden skrypt CMS wraz z modułami w katalogu głównym, który na postawie wpisanego adresu url (np. domena.pl lub jakieś subdomeny), decyduje, której firmy stronę otworzyć. Np. /index.php Które rozwiązanie jest wydajniejsze, mniej obciążające serwer. I podobny problem dla bazy danych: 1. Sposób jest jedna baza danych z tabelami poprzedzonymi prefixem dla konkretnych firm. np. sklep_users sklep_product sklep_client mechanik_users mechanik_product mechanik_client 2. Dla każdego klienta zakładana jest oddzielna baza. baza mechnik: tebele users, product, client Przy założeniu, że poszczególne firmy nie będą przechowywywać masy informacji w tabelach. Średnio 1000 do max. kilku tysięcy rekordów w każdej z tabel. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 23.06.2025 - 15:20 |