![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 37 Pomógł: 0 Dołączył: 21.02.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jestem w trakcie tworzenia systemu gier internetowych w php.
Założenia sa takie: -w serwisie jest kilka typów gier (Game1, Game2, ..) -gier kazdego typu moze byc wiele -kazda gra moze miec kilka róznych pluginów (Plugin1, Plugin2, Plugin3, ...) -nie kazdy plugin pasuje do wszystkich gier -nie kazdy plugin działa tak samo we wszystkich grach Problem -wywołanie metody np. Game1::play() dla gry ma uwzgledniac istnienie poszczegolnych pluginow i odpowiednio na to reagowac -jezeli plugin modyfikuje stan gry to wywolanie metody np. Game1::get_some_value() zwróci inna wartośc w przypadku istnienia w grze pluginu i inna jezeli go nie bedzie i trzeba to uwzglednic -jak najmniej instrukcji switch i if-ów -klasy pochodne nie moga sie zbytnio rozrastac Troche ostatnio zacząłem studiowac wzorce projektowe. I tu mam pytanie, czy do tego nadaje sie wzorzec mostu? Moze ktos zaproponuje rozwiazanie tego? Istniejace klasy w projekcie: class Game { ... var $plugins; ... } class Game1 extends Game {...} class Game2 extends Game {...} class Plugin extends {...} class Plugin1 extends Plugin {...} class Plugin2 extends Plugin {...} Kod jest pisany w PHP4 :/ Niestety nie PHP5!! Wiec rózne fajerwerki obiektowe odpadaja. Dzięki za pomoc!! -------------------- If I Cant.... Do It... Homieee Ite Cant Be Doooone
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 21.08.2025 - 18:34 |