Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 40 Pomógł: 0 Dołączył: 4.11.2004 Ostrzeżenie: (0%)
|
po przeczytaniu http://forum.php.pl/index.php?showtopic=22...=0entry132757
otrzymałem coś takiego: 1. guru (wybierany na 2 miesiące) - załóżmy że jest 12 developerów, robimy selekcję, ustalając kto by chciał podjąć się dowództwa. Z 12 mamy np. 7 chętnych. Robimy losowanie, ustalając kolejność rządzenia (zmiana, jak już wcześniej pisałem, odbywa się co dwa m-c) - zadania: kierowanie zespołem, wyznaczanie zadań, ocena gotowej pracy poszczególnych developerów - w tym czasie guru "nic nie robi", tzn. nie pisze skryptów, ale powinien służyć pomocą innym, testować gotowe rozwiązania, wykrywać słabe strony 2. asystent guru -> prawie te same zadania co guru (oprócz: kierowanie zespołem, wyznaczanie zadań), też "nic nie robi" + wykonuje polecenia guru (tylko jego) - guru ustala swojego asystenta 3. DODATEK: - co m-c (na początku np. co tydzień) konkurs/nabór do drużyny php.pl, założenia: - publikujecie zadanie (guru je ustala) - osoba która je rozwiąze najlepiej dostaje status "rekrut", a po m-c zostaje przyjęta do drużyny (jeżeli >50% drużyny tak zadecyduje) - guru może oddać do głosowania wniosek o wyrzucenie kogoś z drużyny (musi uzyskać > 50%) - na początku musicie ustalić kto wchodzi w skład drużyny a kto ma status pomocnika - pomocnik == rekrut: nie jest na stałe związany z drużyną, rozwiązuje pojedyńcze zadania, nie ma wglądu do projektu - guru wyszukuje na forum osoby którym by chciał nadać status "rekrut" - osoba chcąca zostać guru musi być członkiem drużyny przez conajmniej 4 m-c (oczywiście nie na samym początku) 4. 10-osobowy SZTAB (najwyższa władza) - "uaktualniany" co 2 m-c - mogą się dostać do niego osoby które mają najwyższy "wynik punktowy" (10 takich osóB) - "wynik punktowy" -> punkty zdobywa się za pracę/wkład (do ustalenia) - decyzję przechodzą po uzyskaniu > 80% - zakres władzy: np.: mogą usunąć guru (wcześniejsze wybory), mogą usunąć developera z drużyny - wykonują oni pracę którą im zada guru, tzn. prawie "niczym" się nie różnią od drużyny - wynik punktowy zeruje się po wyborze sztabu (ale zostaje zachowany w archiwum, np. po to by rozstrzygnąć kwestię gdy jest 11 osób -> 10, 11 mają tyle samo punktów z aktualnych 2 m-c) - guru rozdaje punkty wg. ustalonych zasad, gdy ktoś się nie zgadza może odwołać się do sztabu (w celu rozpatrzenie sprawy i/lub wyciągnięcia ewentualnych konsekwencji) przykład działania: wyrzucenie guru 1. zwołanie sztabu (przez osobę nr 1, tj. z największą liczbą punktów) 2. podanie argumentów przemawiających za wyrzuceniem 3. rozmowa na ten temat 4. głosowanie 5. wynik: min. 8 głosów na tak system eliminuje osoby które nic nie robią, wprowadza klarowny sposób dowodzenia/zarządzania, zwiększa efektywność działania co w zamian ? - praca w grupie (najlepiej gdyby była udokumentowana) - podnoszenie swoich kwalifikacji - doświadczenie - "darmowa" pomoc (dla członków drużyny) ----------------------------------------------------------------------------------- powered by awides |
|
|
|
awides przykład sposobu organizacji 6.03.2005, 11:13:56
hamlecik Cytat(awides @ 2005-03-06 12:13:56)Robimy los... 6.03.2005, 18:15:46 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 25.12.2025 - 04:24 |