![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 71 Pomógł: 2 Dołączył: 30.03.2012 Skąd: Bielsko-Biała Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Hejka,
tworzę grę online - czat obrazkowy. Takie coś: sterowanie postaciami, pisanie na czacie na żywo, wiadomości nad głową. I mam pytanie, bo to jest oparte o bazę danych MySQL(i) i zastanawia mnie kwestia optymalizacji... 1) Wysyłanie informacji o statusie online w AJAX co 1 sekundę zapisywane do db, potem sprawdzanie kto jest online przez coś w stylu SELECT ... WHERE ostatniczas < 3 SEKUND (ten czas to od 1970 roku w ms, wiec będzie dało się sprawdzić) tylko czy to jest ok rozwiązanie? 2) Podczas gry, myślę (tak optymistycznie), że MAX będzie 150 osób. Więc może stworzyć 2 tabele, jedna z osobami OFFLINE, a druga z ONLINE i kto będzie miał czas ostatniego zameldowania z tabeli ONLINE wiekszy niż 3 sekundy, to przenieść do OFFLINE, potem przenieść do ONLINE.. bo przeglądanie tabeli np. 1500 rekordowej, będzie dużo czasu zajmowało... 3) Żeby zapobiec multi-logowaniu (multi-oknom), jeśli ostatni czas meldowania będzie mniejszy niż 1sekunda, no to wywali to okno z gry - dobry pomysł? 4) wyświetlanie w canvas (całkiem przyjemne) i obsługa tego w js (bo jakby inaczej) (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) 5) Ostatnio przygotowałem system wiadomości, też w ajax i dodając to do gry, taki dodatek: co 30 sekund sprawdza w bazie, czy są nowe wiadomości przez przeczytana=0 i wyświetla info (nie ma nowych, są nowe) - więc co 30 sekund zapytanie jest wykonywane Czy to jest dobre 'myślenie' jak na projektowanie gry online? (innych kwestii jeszcze nie przemyślałem) @ref Naprawdę? nikt nie umie udzielić odpowiedzi na te łatwe pytania? nie ma dużo czytania, tylko są porobione nowe linie, przez co wygląda, że dużo, tyle - nie wymagam wielkiej odpowiedzi, chcę tylko prostą odpowiedź kogoś, kto się zna.. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 23.08.2025 - 13:06 |