![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 707 Pomógł: 266 Dołączył: 3.07.2012 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć,
będę tworzył bazę danych z zamówieniami, dostawami i płatnościami. Chciałbym, żebyście podzielili się swoimi pomysłami. Klienci mogą zamawiać pakiety usług. Powiedzmy, że mamy usługę X, usługę Y i usługę Z. Każda z nich może być zakupiona w pakiecie 1, 3, 7 lub 14. Klienci mogą je realizować w dowolnym dniu, chociaż normą jest realizacja ich dzień po dniu. Jest to typ usług, które realizuje się regularnie. Na pewno muszę dodać tabelę zamówienia, która będzie zawierała ID usługi, ID klienta, cenę i liczbę w pakiecie. Nieco więcej wątpliwości mam z tabelą dostawy. Powinny być pewnie połączone z zamówieniem. Zastanawiam się co robić w przypadku, kiedy zamówienia nie ma (bo np. poprzednie już się wyczerpało), a zakładamy, że ktoś jednak chce zakupić usługę. To w tym przypadku nie jest wykluczone. Wymyśliłem takie coś, że wtedy system doda rekord zamówienia automatycznie i połączy je. Jest jeszcze kwestia darmowych usług. Tu z kolei wymyśliłem, że też będą połączone z zamówieniami, ale te zamówienia będą miały po prostu cenę 0. Czyli podsumowując, dostawa zawsze musi mieć odpowiadający rekord zamówienia. No i jeszcze kwestia płatności. Tutaj myślę o tym, żeby nic nie linkować, tylko przechowywać wszystkie wpłaty. Jeśli ktoś chce wpłacić milion zł, niech wpłaca. Będzie miał po prostu zapas. Saldo klienta wyliczałoby się jako łączna wartość wpłat klienta minus łączna wartość zamówień. Ostatnią sprawą jest jak rozwiązać odwoływanie dostaw. W domyśle jest tak, że odbywają się dzień po dniu. Mam taki pomysł, że po dodaniu zamówienia dodają się rekordy dostaw. W panelu byłaby opcja odwołania dostawy, które przeszłoby wtedy na pierwszy wolny dzień. Co sądzicie o tych pomysłach, brzmią sensownie? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 14.08.2025 - 06:45 |