Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> [algorytm]Podział graczy po ilości pkt
ShadowD
post 12.08.2010, 15:35:08
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 333
Pomógł: 137
Dołączył: 25.03.2008
Skąd: jesteś??

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Hej, tworzę stronę gdzie każdy ma daną ilość punktów, wygranych, przegranych i wyjść z gry.

Stworzyłem jak na razie takie założenia, wygrany ma +5, przegrany -3, osoba która wyszła z gry podczas jej trwania -10, w grze zawsze występuje 5 osób, istnieją dwie drużyny każda po 5. Gracze wchodzą do gry i po uzbieraniu 10 gra automatycznie jest stratowana, a oni przydzielanie dowiedzionych drużyn tak by gra była jak najbardziej zrównoważona.

Nie koniecznie wiem jaki algorytm można by zastosować by teamy były jak najbardziej zrównoważone, można by przydzielać graczy w systemie 1-2-2-2-2-2-1, od największej ilości punktów do najmniejszej, lecz jeśli pierwszy gracz posiada 2000pkt, a reszta ~1200pkt to teamy nadal nie będą w najlepszej kondycji. Przydzielanie najlepszego do pierwszego teamu, a następnie reszty od najlepszego do najgorszego do drugiego aż do wyrównania różnicy też może nie zawsze dać dobry rezultat.

Trzeba pamiętać, że nawet najlepszy gracz z gromadą osób nie umiejących grać nie da sobie rady z samymi średnio zaawansowanymi. Gracze z małą ilością wygranych (procentowo) lub z małą ilością punktów powinni mieć jakieś inne/specjalne uprawniania do rozkładania ich po równo w drużynach. Co o tym myślicie?

Moim zdaniem najlepszym pomysłem na daną chwilę jest dodanie najlepszego do #1, reszty do #2 do czasu gdy ich pkt nie będzie większe nić #1, a jeśli go przewyższy znów do #2 na identycznych zasadach, gracze rozdawani od największej ilości punktów, jeśli w końcowym rozrachunku drożyny będą różniły się większą ilością pkt. niż 10% (liczba strzelona nieco w ciemno) gra może zostać automatycznie zamknięta, a gracze proszeni o wejście do nowej.

Moim pytaniem związanym z php, a w zasadzie z samym algorytmem było by jak coś takiego najlepiej zapisać pamiętając o ograniczeniach z strony php, kod będzie w przeszłości odpalany co kilkanaście sekund więc jego optymalność, a w zasadzie optymalność algorytmu musi być dosyć spora, macie jakiś pomysł na spisanie go lub opracowanie innego?

Mam nadzieje, że nie namieszałem za mocno. smile.gif


--------------------
Mój blog - o wszystkim i niczym ale zazwyczaj związane z informatyką! ;-)
Githube

Usługi spawalnicze i monterskie | Park linowy Lublin i Okunince
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- ShadowD   [algorytm]Podział graczy po ilości pkt   12.08.2010, 15:35:08
- - Spawnm   Może daj tiery ? gracze z przedziału 1-100 , 101-2...   12.08.2010, 15:43:35
- - ShadowD   Głównym celem tego systemu ma być umożliwienie jak...   12.08.2010, 15:55:14
- - toel   Taki algorytm mi wpadł do głowy - na razie wydaje ...   12.08.2010, 16:05:45
- - everth   A może tak: Bierzemy środek rozkładu np. medianęNa...   12.08.2010, 16:52:16
- - Spawnm   to może idąc dalej tropem tierów nie dawać ich szt...   12.08.2010, 16:57:55
- - lobopol   Może głupie, ale: 1. drużyna pierwsza dostaje grac...   12.08.2010, 17:13:21
- - Crozin   1) Poziom zawodnika lepiej jest określać na podsta...   12.08.2010, 17:21:46
- - ShadowD   OKi, coś próbuję za waszych propozycji wybrać. Nie...   13.08.2010, 14:02:08
- - toel   [PHP] pobierz, plaintext  function getClosest...   13.08.2010, 14:13:59
- - ShadowD   W czystej postaci nie zadziała na moje potrzeby, a...   13.08.2010, 14:18:10
- - everth   Może ci się przyda, dla mnie działał dosyć szybko:...   13.08.2010, 17:11:55
- - thek   Ścisły podział punktowy uważam za nieco nieprecyzy...   13.08.2010, 22:33:45
- - ShadowD   Sporo tego napisałeś i na pewno masz rację, ale ni...   14.08.2010, 00:38:00
- - thek   Nie sądzę, że najlepszym, ale myślę, że jednym z p...   14.08.2010, 01:08:15
- - ShadowD   Tutaj można zauważyć błąd jaki występuje, sprawdza...   14.08.2010, 01:31:53
- - thek   Wymieniłeś nie 4 ale 2. Balans się zwiększył, ale ...   14.08.2010, 01:48:33
- - everth   Być może ten algorytm powinien (chyba) przybliżyć ...   14.08.2010, 05:01:34
- - thek   Everth... Algorytm w postaci jaką podałem i jaką p...   14.08.2010, 11:47:48
- - everth   @thek - masz jak zwykle rację Śpiący byłem i jak ...   15.08.2010, 04:26:38
- - thek   Owszem. Algorytm w przypadku bardzo odstającego gr...   15.08.2010, 12:42:28


Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 14.08.2025 - 07:30