Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 230 Pomógł: 3 Dołączył: 8.01.2008 Ostrzeżenie: (10%)
|
Zaczynam pisać grę karcianą przez przeglądarkę (coś jak yu-gi-oh). Dotąd raczej omijałem klasy, poza obsługą bazy danych. No ale nie tworząc klas, robi się większy bałagan w funkcjach :-) I pomyślałem, aby utworzyć klasę obsługującą pojedynki użytkowników - byłyby w niej funkcje odpowiadające za start pojedynku (dodanie do bazy danych odpowiedniego rekordu), dodawania wydarzeń pojedynku itp. No i ta klasa aby działać, potrzebuje połączenia z bazą danych. Mam 'na zewnątrz' obiekt do obsługi bazy danych - wykonuje na nim wszelkie operacje z mysql, typu getOne, getRow, getAll, insertId itp. Tylko teraz jak ten obiekt wrzucić w tą klasę do pojedynków?
I takie pytanie co do samej klasy - warto taką stworzyć, czy może lepiej pozostać przy samych funkcjach? Co mogę zyskać tworząc klasę? No bo teraz, aby dodać wydarzenie pojedynku, odpalam funkcję addDuelEvent z parametrami: numer stołu, wydarzenie, numer użytkownika (1/2), numer wydarzenia, dodatkowe dane. Przy klasie musiałbym dodatkowo przed tym utworzyć klasę $duel=new Duel(), a potem odwołać się do $duel->addDuelEvent(numer stołu,....). Widzicie jakieś korzyści, jakie mogę uzyskać stosując tu klasę zamiast samych funkcji? :-) Jakoś klasa wydaje mi się bardziej uporządkowana, ale dotąd za bardzo się w nie nie zagłębiałem. |
|
|
|
Apocalyptiq Klasa używająca objektu drugiej klasy? 6.03.2009, 18:09:10
Spawnm a daj w klasie np:
[PHP] pobierz, plaintext <?p... 6.03.2009, 18:14:32
Apocalyptiq Działa, dzięki! :-)
A teraz od strony praktyc... 6.03.2009, 18:30:53
maniekl2 Dla mnie jest o wiele wygodniej. Zawsze wiem gdzie... 6.03.2009, 18:47:14
Apocalyptiq No, spodobały mi się te klasy :-) Utworz... 6.03.2009, 19:07:24
plurr strukturalnie to teraz mozesz pisac proste skrypci... 9.03.2009, 17:51:05 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 24.12.2025 - 21:04 |