![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 6 072 Pomógł: 861 Dołączył: 10.12.2003 Skąd: Dąbrowa Górnicza ![]() |
Hejka,
mam następujący problem. U jednego klienta mam niezapłacone 3 faktury (styczeń, marzec, maj) wystawione elektronicznie (bez podpisu klienta). Od dłuższego czasu próbuję polubownie odzyskać pieniądze, ale bezskutecznie. W końcu moja cierpliwość się skończyła i chcę podjąć bardziej konkretne kroki. Na jutro jestem umówiony z prawnikiem odnośnie wejścia na drogę sądową. Chciałbym jednak przed tym prosić Was o jakieś rady - czy warto iść na drogę sądową czy lepiej do windykacji? Miał ktoś z Was podobne doświadczenia? Nie zależy mi specjalnie na czasie odzyskania należności, natomiast chciałbym odzyskać je w całości. Z tego co wiem to firmy windykacyjne biorą % z należnej kwoty, więc odzyskam powiedzmy 85% całej kwoty. W przypadku sądu również ponoszę koszty, ale są one naliczane dłużnikowi i są do odzyskania. Jak jednak wygląda sprawa skuteczności sądu (w zasadzie komornika) w stosunku do skuteczności firmy windykacyjnej? Czytałem również, że muszę komornikowi wskazać z czego ma ściągnąć należności - czy to prawda? Ciężko będzie mi cokolwiek wskazać bo mnie i klienta dzieli kilkaset km (Sosnowiec - Warszawa), a przecież nie będę tam jechał i czaił się w krzakach (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Wiem, że część z Was prowadzi działalność gospodarczą więc prosiłbym o pomoc. Pozdrawiam, pion |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Administratorzy Postów: 1 552 Pomógł: 211 Dołączył: 7.07.2009 Skąd: NJ ![]() |
1. Wystaw rachunek i dostarcz go klientowi.
2. Przy braku reakcji, wyślij pocztą przedsądowe wezwanie do zapłaty (za potwierdzeniem odbioru) i określ w nim ostateczny termin uregulowania należności. 3. Przy kolejnym braku reakcji, pozew o nakaz zapłaty. W pozwie wnosisz o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym. Do wypełnionego formularza dołączasz: - kopie FV i wezwań, - opłatę sądową (o ile się nie mylę), - jeżeli klient jest przedsiębiorcą: odpis (swój i klienta) z KRS lub EDzG i sprawę kierujesz do Wydziału Gospodarczego Możesz się (chyba) jeszcze pobawić w e-sąd. Tam nie sprawdzają zasadności faktur. Niktoś. nie jest tak źle (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) . Komornik potrafi zadziałać błyskawicznie. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 6 072 Pomógł: 861 Dołączył: 10.12.2003 Skąd: Dąbrowa Górnicza ![]() |
1. Wystaw rachunek i dostarcz go klientowi. 2. Przy braku reakcji, wyślij pocztą przedsądowe wezwanie do zapłaty (za potwierdzeniem odbioru) i określ w nim ostateczny termin uregulowania należności. 3. Przy kolejnym braku reakcji, pozew o nakaz zapłaty. 1. Wystawiłem faktury, dostarczyłem je mailowo klientowi (nie zgłosił, że ich nie przyjmuje, przy pozostałych kilku (zapłaconych) też tego nie zgłaszał). 2. Nie nazywało się to przedsądowe, ale po prostu wezwanie do zapłaty z podanym ostatecznym terminem (minął 3 tygodnie temu) i z informacją, że sprawę skieruję do sądu. 3. Właśnie jestem w tym punkcie (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Tak jak wspominałem - dziś mam wizytę u prawnika, wrzucę tu potem to co się dowiedziałem - może komuś przyda się na przyszłość (oby nie musiało). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 9.10.2025 - 16:24 |