![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 707 Pomógł: 290 Dołączył: 16.12.2008 Skąd: Śląsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Powoli zaczynam zapoznawać się z tą technologią bo dużymi krokami zbliża się do mnie konieczność zbudowania komunikatora/czatu o dużej przepustowości.
Zastanawia mnie jednak jedno. Jak już dobrze zrozumiałem to ta technologia polega na tym, że przeglądarka wysyła żądanie pod podaną stronę (php) i oczekuje na odpowiedź. Wszystko jest tu dla mnie jasne, zamiast co 3 sekund wysyłać Request HTTP to wysyła go raz i czeka na odpowiedź. Ale zastanawia mnie co ma się dziać w tym momencie w skrypcie PHP, który np. odpytuje o nowe wiadomości? Czy tutaj będzie pętla, która co sekundę (sleep) odpytuje bazę o nowe wiadomości? Jeśli tak to gdzie tu korzyść oprócz zmniejszonej liczby Requestów, które chyba nie są takim obciążaniem jak odpytywanie bazy danych co X sekund? Ten post edytował markonix 8.10.2012, 20:13:44 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 915 Pomógł: 210 Dołączył: 8.09.2009 Skąd: Tomaszów Lubelski/Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@Crozin dobrze prawi. To nie baza danych ma być "spoiwem" pomiędzy wymianą danych między klientami, ale sama aplikacja serwerowa.
Do aplikacji typu czat lepiej chyba użyć XMPP (np. ejabberd/openfire, po stronie klienta: strophejs), cometd czy nawet ape-project. Myśląc o budowie takiej aplikacji pomyśl też nad "wielozakładkowością". Czy lepiej, żeby dla każdej instancji strony (zakładki/nowego okna) w obrębie przeglądarki było nawiązywane osobne połączenie do serwera, czy może lepiej jak będzie jedno połączenie w obrębie wszystkich instancji, a synchronizacja czatu na wszystkich instancjach (zakładkach) będzie się odbywać np. za pomocą magazynu lokalnego. W przypadku jednego połączenia w obrębie przeglądarki dochodzi jeszcze problem "przerzucania roli" gdy mamy minimum 2 instancje strony i użytkownik zamyka tą z obsługą połączenia. Można też pójść na łatwiznę i ograniczyć działanie aplikacji tylko do jednej "zakładki", tak jak miała/ma nk (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) PS. I fb i nk działał/działa na bazie protokołu XMPP (FB na zmodyfikowanym ejabberd). Jednak sprawdzane to było grubo ponad 1,5 roku temu. Ten post edytował redeemer 9.10.2012, 10:12:30 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 12.10.2025 - 07:55 |