![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 51 Pomógł: 0 Dołączył: 15.10.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Niedługo, wraz ze znajomymi, będziemy uruchamiali stroną internetową (a właściwie dwie: jedną polską, drugą miedzynar. - ale obie bardzo podobne).
Na obydwóch będą pewne płatne elementy. Dlatego też, na obydwóch, będą potrzebne regulaminy. O ile dla polskiej wersji, nie powinno być większego problemu z regulaminem (jakaś kancelaria prawna prędzej czy później zrobi i dorobi aby było ok), o tyle dla wersji globalnej mam wątpliwości. Nie wiem czy jakaś kancelaria w PL robi takie rzeczy? Co prawda nie dopytywałem się jeszcze, ale jakoś podchodzę z rezerwą i pewną nieufnością do tego. Ktoś może miał z takim czyś do czynienia? Przy okazji - jak to jest z odpowiedzialnością przy regulaminie - jesli firma zrobi mi na stronę regulamin, to ona odpowiada za wszelkie problemy z tego wynikające? skąd mam mieć pewność, że ona zrobiła wszystko na tip top, abym się nie martwił na przyszłość? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 898 Pomógł: 48 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Co do usług świadczonych online to nie chciałbym się wypowiadać - nigdy tego nie robiłem i nie znam tematu. Pewnie zapisy są tu trochę inne, tak jak np. w oprogramowaniu czy spożywce - czyli produktów, których nie można zwracać. Nie wiem jak jest z abonamentami itp - to już pytania do prawników.
Temat klauzul niedozwolonych faktycznie jest ciężki - na pocieszenie powiem, że w praktyce rzadko spotyka się problemy w których powołuje się ktoś na regulamin. IMO warto raczej zrobić maksymalnie userfriendly regulamin i chwalić się tym na stronie - w praktyce mało użytkowników korzysta z prawa zwrotu itp, a świadomość tego, że mają takie prawo tylko zachęca ich do zakupu. Pierwszą wersję swojej strony też zrobiłem taką "żeby mnie nie oszukano", ale teraz już zmieniam podejście i raczej chcę się pozycjonować jako sklep przyjazny użytkownikowi. Jeśli chodzi o prawo, któremu będziesz podlegać, to chodziło mi o kraj. Nie mam zielonego pojęcia, czy jak sprzedajesz coś za granicę to musisz spełniać lokalne normy, np. polityki anytspamowej itp. Np. w Polsce polityka antyspamowa jest bardzo liberalna (możesz dodać klienta do newslettera jeśli taki zapis umieścisz w regulaminie, a np. w USA nie dość, że musi on wyrazić na to jawnie zgodę, to jeszcze musisz mu wysłać maila z linkiem aktywacyjnym). Nigdy nie prowadziłem sprzedaży zagranicznej dla klientów indywidualnych, więc nie wiem - sygnalizuje tylko, żebyś dopytał kogoś kto temat zna. Wiem natomiast, że możesz mieć pewne problemy z UE - z tego co się orientuję, to w sprzedaży międzynarodowej nie możesz dyskryminować klientów ze względu na kraj pochodzenia itp, więc pewnie będziesz musiał spełniać jakieś normy unijne, skoro sprzedaż będzie prowadzona z terytorium UE. Nie wchodziłem tu w szczegóły bo mnie to nigdy nie interesowało, ale na Twoim miejscu bym dopytał prawnika, jeśli zamierza prowadzić sprzedaż międzynarodową. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 2.10.2025 - 22:35 |