![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 131 Pomógł: 1 Dołączył: 15.10.2009 Skąd: gdańsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Zawsze mam dylemat co do wyceny strony bo to zależy od wielu czynników. Planowałem stworzyć prosty kalkulator oparty o pewne cechy strony...Okazuje się że są takie twory jak kalkulatory do wyceny stron jednak mam pytanie czy wam również się wydaje że ten tutaj http://www.bbsoft.pl/wycena_strony.php jest trochę drogi ? Według mnie witryne którą jedna osoba jest w stanie stworzyć w tydzien kalkulator potrafi wycenić na 4tys netto.... Czy po prostu ja tak tanio robie strony ? ;p z góry dzieki za opinie (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) pozdrawiam |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 592 Pomógł: 445 Dołączył: 12.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@xdev masz dużo racji. Flash to sprawa zero-jedynkowa: jest plugin - działa wszystko tak samo, nie ma - nie działa nic.
Różnorodność przeglądarek mobilizuje twórców do szybszego wprowadzania standardów, ale niestety każdy robi to na swój sposób. Przez to ciągle jest więcej różnic, potrzeb haków, niż podobieństw. Nie można obarczać winą W3C, czy samej specyfikacji, niespójnością w jej implementacji przez programistów przeglądarek. Chociaż kłótnie i ciągłe zmiany specyfikacji też mają w tym swój udział... Co innego pomysł na to jak coś powinno wyglądać i działać, co innego jego wykonanie. Niestety przy tak ogromnej różnorodności przeglądarek i ich wersji, napisanie aplikacji czy nawet strony, która wszędzie będzie działać i wyglądać tak samo jest praktycznie nierealne - chyba, że będzie to bardzo prosty projekt. Są projekty, które mają być funkcjonalne, są takie, które mają zachwycać. W nowszych przeglądarkach będą zachwycać bardziej - w starszych mniej. Należy się z tym pogodzić, tak samo jak z tym, że nowe aplikacje desktopowe nie wspierają Win98, czy Win95, tak samo strony nie muszą wspierać IE6, IE5. Tak jak pisałem wcześniej, ficzery mają większą szansę na przebicie się w aplikacjach biznesowych, ale bardziej intranetowych. Tak jak kiedyś był ActiveX i przymus stosowania IE w konkretnej wersji, z ustaloną konfiguracją. Tak teraz można określić wymagania na np FF15. Znając platformę, na której pracujemy, wiemy na co możemy sobie pozwolić i z czego skorzystać. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 592 Pomógł: 62 Dołączył: 3.08.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat("vokiel") Flash to sprawa zero-jedynkowa: jest plugin - działa wszystko tak samo, nie ma - nie działa nic. niestety system operacyjny ma znaczenie, pod linuxem nie wszystko działa (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) xdev, masz dużo racji, ale zbyt dużą uwagę przywiązujesz do takich elementów html5 jak video czy websocket, sporo "nowości" działa na IE9+, FF >=3.5, Chrome (bodajże >=19), Opera 10+ etc chodzi mi głównie o ficzery z DOM, czy CSSa, choć również o canvasa, większość funkcji działa, według statystyk ~90% userów używa przeglądarki z obsługą canvas. Oczywiście kod nie obejdzie się bez IFów, ale można to odpowiednio zorganizować. Jeśli chodzi o poważny projekt gry. Nie widzę problemu, aby gra mogła chodzić tylko i wyłącznie na chromie. Cytat Za to trzeba być geniuszem, żeby znać zawiłości implementacyjne gównianego HTML-a tak dobrze, żeby napisać w tym grę czy app który działa na 2 przeglądarkach z 3 pod windows. wystarczy przeczytać dokumentację, W3C, DOM, MSDN, mozilli i chrome/webkita (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Ponadto istnieje wiele bibliotek dodających/naprawiających działania chociażby canvasa na starszych/niekompatybilnych przeglądarkach. Żebyś mnie źle nie zrozumiał, także nie jestem za wszędobylskim html5 i rzeczy z nim związanych. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 11:03 |