![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 348 Pomógł: 26 Dołączył: 8.10.2008 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Meritum to 3 pytania zawarte w podtytule.
Od jakiegoś czasu w wolnych chwilach robię proste gierki w JS. Czasami jak mi się nudzi lubię pograć w jakąś strategie. Niestety żadna z gier w jakie grałem nie była "idealna", zawsze czegoś brakuje, zawsze mam wrażenie, że zrobiłbym coś lepiej itd... Rozplanowałem punktowo gierkę którą chciałbym zrobić. Ciężko opisać jaka miałaby być ale byłoby to coś podobnego co "Master of The Secret Sea" (online, dobrze zaczęta, szybko się nudzi) jednak o wiele bardziej rozwinięte. Większy świat, więcej możliwości itp. Zdaje sobie sprawę, że aby nauczyć się robić cokolwiek w tym kierunku potrzeba wiele czasu. Kiedyś w podobny sposób postanowiłem nauczyć się PHP, aby zrobić sobie stronę i teraz pracuje w tym fachu także myślę, że jakieś szanse mam. 1. Jak jest lepiej (łatwiej, szybciej itp.) robić taką grę pod przeglądarkę, czy pod windows? 2. W jakiej technologii? 3. Do tej pory wszystko co robiłem polegało na tym, że ruszamy elementem na stronie i coś tam robimy. A teraz chodzi o coś takiego gdzie element jest na środku a otoczenie się rusza... To jest dla mnie jak na razie największą zagadką... Ten post edytował Adi32 3.09.2012, 14:06:46 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 49 Pomógł: 8 Dołączył: 5.12.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Niestety żadna z gier w jakie grałem nie była "idealna", zawsze czegoś brakuje, zawsze mam wrażenie, że zrobiłbym coś lepiej itd... (...) jednak o wiele bardziej rozwinięte. Większy świat, więcej możliwości itp. Nic nie jest idealne (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) Muszę cię zmartwić, ale to co chcesz, czyli większe, bardziej rozwinięte, więcej... itd. to nie jest problem umiejętności tylko czasu i ilości pracy jaki trzeba na to poświęcić. Nawet programowanie to jest tylko wycinek pracy jaki byś musiał w to włożyć. Ja teraz robię dość prostą grę zręcznościową z małym zespołem, zawodowo po 8 godzin dziennie. I siedzimy nad tym już 8 miesięcy, a plan przewiduje, że do końca pozostało jeszcze 2. No i mamy trochę więcej doświadczenia niż przesuwanie elementu po ekranie (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Na pocieszenie powiem, że też tak zaczynałem, chciałem stworzyć lepszą grę niż w tą w którą grałem i najlepiej odrazu super MMO czy RPG (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Ogólnie moje rady są takie, najpierw odpowiedź sobie na pytanie czy chcesz programować silniki do gier, czy robić gry. Jeżeli interesują cię algorytmy podziału przestrzenii, grafy, poszukiwanie ścieżki, triangulacja, symulacja płynów, AI i inne dziwne algorytmy, implementacje systemu komponentów, eventów, procesów itd. to prawdopodobnie zainteresuje cię tworzenie silnika do gier. Jak chcesz zrobić grę to polecam zacząć na przykład od moddingu, zrób questa do Skyrima i zobacz ile to roboty. Albo wykorzystaj jakiś gotowy silnik np. Unity i stwórz jakąś prostą grę od początku do końca. Jak chcesz obejrzeć sobie kod (JS) czegoś podobnego do tego co chcesz stworyć http://browserquest.mozilla.org/ https://github.com/mozilla/BrowserQuest |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 12.10.2025 - 02:51 |