![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 348 Pomógł: 26 Dołączył: 8.10.2008 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witajcie.
Jestem w trakcie robienia sklepu internetowego na podstawie innego, gdzie 3 kroki kupowania są napisane strukturalnie, a dokładniej na SWITCHu. W kroku pierwszym jest wybór formy płatności i formy transportu. Jest zaimplementowany system płatności raty żagiel. Krok 2 i 3 i stado IFów przez które rozstrzyga się jaki formularz załadować i jakie ceny wyświetlić względem tego jaki użytkownik wybrał transport i jaką formę transportu. Teraz muszę dodać do tego skryptu inne możliwości płatności, PayPal itd i jest to koszmar, ten skrypt ma się dalej w przyszłości rozwijać dlatego trzeba to przerobić. Próbuje rozrysowywać to, robić schematy i nie moge wymyślić jak to zrobić... co ma być intefrejsem, co klasą abstrakcyjną a co pozostawić w tym SWITCHu z 3 krokami (SWITCH ($_GET['krok']) i wszystko w sesjach... )... Wiem, że problem prosty do rozwiązania ale odpowiedzieć na niego to nie jest minutka jednak dla mnie to pierwsza rzecz obiektowa w której chciałbym w końcu użyć interfejsów bo wiem, że ta część skryptu ma się rozwijać. Nie wiadomo ile będzie form płatności i transportu. Dodam jeszcze że forma płatności może mieć wpływ na cenę (np. za pobraniem) ale admin ma możliwość sam dodawać formy płatności i ewentualnie uploadować plik z dodatkowym formularzem. Pozdrawiam. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 885 Pomógł: 463 Dołączył: 3.10.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Takie kwestie są z reguły skomplikowane, ponieważ jest tu pewien proces ciągły, proces zakupowy, w którym mamy do czynienia z wielokrotnym wyborem i z mnóstwem czynników, które wpływają na przebieg tego procesu, m.in.:
- wymieniony rodzaj i sposób wysyłki, z możliwością skalkulowania kosztów i wyborem usługodawcy, dodatkowo tutaj wpływ ma destynacja przesyłki plus opcje dodatkowe, np. masa i wymiary paczki, możliwość ekspresowej wysyłki za dopłatą (termin dostawy) - od strony produktu - wszystko, co wpłynie na masę przesyłki, a więc - głównie rozmiar, ilość produktów etc. - model cenowy produktu uwzględniający możliwe rabaty (nawet kilka jednocześnie w zależności od promocji i tego, na co ostatecznie skusi się klient, jeżeli pod pewnymi warunkami zaoferujemy mu rabat jeśli np. wybierze więcej niż jedną sztukę produktu) - także pozostałe rabaty i promocje okolicznościowe itp. - dostępne metody i sposoby płatności Magento może nie jest mistrzem w tej kwestii, ale jeśli przyjrzymy się wybranym obiektom i relacjom między nimi na pierwszych z brzegu diagramach związków encji, to temat wydaje się bardziej skomplikowany, niż można byłoby przypuszczać: Klient i jego tzw. otoczenie wysyłka Promocje, zniżki, rabaty Koszyk płatności Ciężko sobie wyobrazić próbować oddać te wszystkie relacje za pomocą ifów i switch-case. Najlepiej przyjrzeć się procesom zakupowym w kilku najpopularniejszych platformach e-commerce, wytypować kilka, do trzech, które z nich najbliżej oddają to, co chcemy osiągnąć i dokonać porównania i analizy, wybierając najlepsze rozwiązania. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 14.10.2025 - 10:14 |