Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> [Sklep] 3 kroki kupowania a płatności, Jak to wszystko ubrać w obiektowość
Adi32
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 348
Pomógł: 26
Dołączył: 8.10.2008
Skąd: Lublin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witajcie.

Jestem w trakcie robienia sklepu internetowego na podstawie innego, gdzie 3 kroki kupowania są napisane strukturalnie, a dokładniej na SWITCHu.
W kroku pierwszym jest wybór formy płatności i formy transportu. Jest zaimplementowany system płatności raty żagiel.
Krok 2 i 3 i stado IFów przez które rozstrzyga się jaki formularz załadować i jakie ceny wyświetlić względem tego jaki użytkownik wybrał transport i jaką formę transportu.
Teraz muszę dodać do tego skryptu inne możliwości płatności, PayPal itd i jest to koszmar, ten skrypt ma się dalej w przyszłości rozwijać dlatego trzeba to przerobić.

Próbuje rozrysowywać to, robić schematy i nie moge wymyślić jak to zrobić... co ma być intefrejsem, co klasą abstrakcyjną a co pozostawić w tym SWITCHu z 3 krokami (SWITCH ($_GET['krok']) i wszystko w sesjach... )...

Wiem, że problem prosty do rozwiązania ale odpowiedzieć na niego to nie jest minutka jednak dla mnie to pierwsza rzecz obiektowa w której chciałbym w końcu użyć interfejsów bo wiem, że ta część skryptu ma się rozwijać. Nie wiadomo ile będzie form płatności i transportu. Dodam jeszcze że forma płatności może mieć wpływ na cenę (np. za pobraniem) ale admin ma możliwość sam dodawać formy płatności i ewentualnie uploadować plik z dodatkowym formularzem.

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
darko
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 885
Pomógł: 463
Dołączył: 3.10.2009
Skąd: Wrocław

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Takie kwestie są z reguły skomplikowane, ponieważ jest tu pewien proces ciągły, proces zakupowy, w którym mamy do czynienia z wielokrotnym wyborem i z mnóstwem czynników, które wpływają na przebieg tego procesu, m.in.:

- wymieniony rodzaj i sposób wysyłki, z możliwością skalkulowania kosztów i wyborem usługodawcy, dodatkowo tutaj wpływ ma destynacja przesyłki plus opcje dodatkowe, np. masa i wymiary paczki, możliwość ekspresowej wysyłki za dopłatą (termin dostawy)

- od strony produktu - wszystko, co wpłynie na masę przesyłki, a więc - głównie rozmiar, ilość produktów etc.

- model cenowy produktu uwzględniający możliwe rabaty (nawet kilka jednocześnie w zależności od promocji i tego, na co ostatecznie skusi się klient, jeżeli pod pewnymi warunkami zaoferujemy mu rabat jeśli np. wybierze więcej niż jedną sztukę produktu)

- także pozostałe rabaty i promocje okolicznościowe itp.

- dostępne metody i sposoby płatności

Magento może nie jest mistrzem w tej kwestii, ale jeśli przyjrzymy się wybranym obiektom i relacjom między nimi na pierwszych z brzegu diagramach związków encji, to temat wydaje się bardziej skomplikowany, niż można byłoby przypuszczać:

Klient i jego tzw. otoczenie
wysyłka
Promocje, zniżki, rabaty
Koszyk
płatności

Ciężko sobie wyobrazić próbować oddać te wszystkie relacje za pomocą ifów i switch-case. Najlepiej przyjrzeć się procesom zakupowym w kilku najpopularniejszych platformach e-commerce, wytypować kilka, do trzech, które z nich najbliżej oddają to, co chcemy osiągnąć i dokonać porównania i analizy, wybierając najlepsze rozwiązania.
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 14.10.2025 - 10:14