Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> "profesionalne" stworzenie większej gry., Czy jest sens -> w czym -> jak
Adi32
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 348
Pomógł: 26
Dołączył: 8.10.2008
Skąd: Lublin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Meritum to 3 pytania zawarte w podtytule.

Od jakiegoś czasu w wolnych chwilach robię proste gierki w JS.
Czasami jak mi się nudzi lubię pograć w jakąś strategie.

Niestety żadna z gier w jakie grałem nie była "idealna", zawsze czegoś brakuje, zawsze mam wrażenie, że zrobiłbym coś lepiej itd...

Rozplanowałem punktowo gierkę którą chciałbym zrobić. Ciężko opisać jaka miałaby być ale byłoby to coś podobnego co "Master of The Secret Sea" (online, dobrze zaczęta, szybko się nudzi) jednak o wiele bardziej rozwinięte. Większy świat, więcej możliwości itp.

Zdaje sobie sprawę, że aby nauczyć się robić cokolwiek w tym kierunku potrzeba wiele czasu.

Kiedyś w podobny sposób postanowiłem nauczyć się PHP, aby zrobić sobie stronę i teraz pracuje w tym fachu także myślę, że jakieś szanse mam.

1. Jak jest lepiej (łatwiej, szybciej itp.) robić taką grę pod przeglądarkę, czy pod windows?
2. W jakiej technologii?
3. Do tej pory wszystko co robiłem polegało na tym, że ruszamy elementem na stronie i coś tam robimy. A teraz chodzi o coś takiego gdzie element jest na środku a otoczenie się rusza... To jest dla mnie jak na razie największą zagadką...

Ten post edytował Adi32 3.09.2012, 14:06:46
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
!*!
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 298
Pomógł: 447
Dołączył: 16.11.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Trudno o dobry gotowiec, szczególnie że jak piszesz coś rozbudowanego to z gotowca i tak wywalisz/przepiszesz/dopiszesz 98% rzeczy... Popatrz na jGen, masz tam przykłady działania (przejdź na stronę główną, bo podałem link do edytora tylko), napisz do autora, może robi coś nowego, ogólnie facet bardzo dobrze to zaplanował, podpatrz kod bo mechanizm sprite czy trzymania wszystkich obiektów jest dobrze pomyślany.

Jak zdecydujesz się na budowę map przy pomocy właśnie kafli, to masz wiele możliwości, od generowania bezpośrednio dokumentów html (co z czasem może być kłopotliwe), do plików XML które generują właśnie widok html, który wrzucasz w cache... Baza elementów? Tzn? chodzi o edytor? Tu nie plątałbym w to nawet bazy danych, tylko zwykły odczyt plików z katalogu, w końcu na mapie i tak nie będzie to niczym innym tylko divem/ z tłem czy samym obrazem.

Pozycja miasta x i y też możesz rozwiązać różnie... ja używam określenia w PX, jest wygodniejsze od umieszczania pozycji konkretnego elementu i chyba nawet szybsze.

Ten post edytował !*! 3.09.2012, 15:29:03
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- Adi32   "profesionalne" stworzenie większej gry.   3.09.2012, 14:02:40
- - !*!   1. szybciej jest w tym w czym czujesz się mocniejs...   3.09.2012, 14:30:46
- - Adi32   !*! byłem pewien, że jeżeli zabierzesz gło...   3.09.2012, 14:38:15
- - !*!   I jeszcze jedna rzecz, musisz się zastanowić jak t...   3.09.2012, 14:51:16
- - Adi32   Strona z tutorialem strefy buforowej to chyba to c...   3.09.2012, 14:58:02
|- - !*!   Cytat(Adi32 @ 3.09.2012, 15:58:02 ) A...   3.09.2012, 15:04:06
- - Adi32   Jeden wielki obrazek definitywnie odpada. Nie wie...   3.09.2012, 15:10:34
- - !*!   Trudno o dobry gotowiec, szczególnie że jak piszes...   3.09.2012, 15:18:52
- - bim2   Obejrzyj sobie http://www.youtube.com/watch?v=iZ5k...   6.09.2012, 23:19:25
|- - !*!   Cytat(bim2 @ 7.09.2012, 00:19:25 ) Li...   7.09.2012, 13:18:05
- - bim2   I to i to. Algorytm już pokazywałem tutaj na forum...   7.09.2012, 18:46:24
|- - !*!   Cytat(bim2 @ 7.09.2012, 19:46:24 ) I ...   8.09.2012, 12:00:40
- - Adi32   3 lata mówisz? Ale nie siedziałeś nad tym non stop...   7.09.2012, 19:10:12
- - bim2   No nie cały czas. Po szkole sobie kodziłem powoli ...   7.09.2012, 20:24:58
- - redeemer   Abstrahując od technologii to jeśli chodzi o sam d...   7.09.2012, 21:29:10
- - bim2   Design nie jest moją borszką. Plany były większe d...   7.09.2012, 23:36:59
- - prowseed   http://www.ludumdare.com/ - masz do inspiracji ; )   9.09.2012, 14:33:43
- - Theqos   Cytat(Adi32 @ 3.09.2012, 15:02:40 ) N...   11.09.2012, 08:12:27
- - !*!   CytatJak chcesz zrobić grę to polecam zacząć na pr...   11.09.2012, 17:40:37
|- - Theqos   Cytat(!*! @ 11.09.2012, 18:40...   12.09.2012, 08:05:44
- - rzymek01   Warto obejrzeć http://www.youtube.com/watch?v=_RRn...   11.09.2012, 20:40:09


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 14.10.2025 - 12:22