Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> "profesionalne" stworzenie większej gry., Czy jest sens -> w czym -> jak
Adi32
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 348
Pomógł: 26
Dołączył: 8.10.2008
Skąd: Lublin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Meritum to 3 pytania zawarte w podtytule.

Od jakiegoś czasu w wolnych chwilach robię proste gierki w JS.
Czasami jak mi się nudzi lubię pograć w jakąś strategie.

Niestety żadna z gier w jakie grałem nie była "idealna", zawsze czegoś brakuje, zawsze mam wrażenie, że zrobiłbym coś lepiej itd...

Rozplanowałem punktowo gierkę którą chciałbym zrobić. Ciężko opisać jaka miałaby być ale byłoby to coś podobnego co "Master of The Secret Sea" (online, dobrze zaczęta, szybko się nudzi) jednak o wiele bardziej rozwinięte. Większy świat, więcej możliwości itp.

Zdaje sobie sprawę, że aby nauczyć się robić cokolwiek w tym kierunku potrzeba wiele czasu.

Kiedyś w podobny sposób postanowiłem nauczyć się PHP, aby zrobić sobie stronę i teraz pracuje w tym fachu także myślę, że jakieś szanse mam.

1. Jak jest lepiej (łatwiej, szybciej itp.) robić taką grę pod przeglądarkę, czy pod windows?
2. W jakiej technologii?
3. Do tej pory wszystko co robiłem polegało na tym, że ruszamy elementem na stronie i coś tam robimy. A teraz chodzi o coś takiego gdzie element jest na środku a otoczenie się rusza... To jest dla mnie jak na razie największą zagadką...

Ten post edytował Adi32 3.09.2012, 14:06:46
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
Adi32
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 348
Pomógł: 26
Dołączył: 8.10.2008
Skąd: Lublin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Strona z tutorialem strefy buforowej to chyba to czego szukałem. Będzie na pewno bardzo przydatna.

Cytat
I jeszcze jedna rzecz, musisz się zastanowić jak to napisać ,tzn. chodzi mi o to jak chcesz stworzyć świat gry, jakim sposobem.


A jakie są?

Dodam, że gra nie będzie polegała tylko na poruszania się.
Będzie system walki (chyba podobny jak w grze którą wymieniłem bo nie mam innego pomysłu)
System handlowania, który będzie zakładał różne waluty (różne porty w różnych pseudokrajach przyjmujące różne waluty i różne przeliczniki)
i inne
Go to the top of the page
+Quote Post
!*!
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 298
Pomógł: 447
Dołączył: 16.11.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Adi32 @ 3.09.2012, 15:58:02 ) *
A jakie są?

Tak jak napisałem, albo robisz to na div/img albo w canvas. Chyba że cała mapa byłaby jednym wielkim obrazkiem, co też nie byłoby złe, pod warunkiem że mapa byłaby bardzo mała, bo po co czekać aż załaduje się jeden wielki obrazek, jak można podzielić go na setki mniejszych (tzw. tiles) i załadują się tym sposobem szybciej.

Zaplanuj pierw całą mechanikę, to jak gra ma działać, chyba że skorzystasz z gotowego silnika. Handel, walka, życie to dodatki które i tak piszesz w fazie końcowej, całej produkcji... pierw potrzebny jest dobry silnik który to obsłuży.
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- Adi32   "profesionalne" stworzenie większej gry.   3.09.2012, 14:02:40
- - !*!   1. szybciej jest w tym w czym czujesz się mocniejs...   3.09.2012, 14:30:46
- - Adi32   !*! byłem pewien, że jeżeli zabierzesz gło...   3.09.2012, 14:38:15
- - !*!   I jeszcze jedna rzecz, musisz się zastanowić jak t...   3.09.2012, 14:51:16
- - Adi32   Strona z tutorialem strefy buforowej to chyba to c...   3.09.2012, 14:58:02
|- - !*!   Cytat(Adi32 @ 3.09.2012, 15:58:02 ) A...   3.09.2012, 15:04:06
- - Adi32   Jeden wielki obrazek definitywnie odpada. Nie wie...   3.09.2012, 15:10:34
- - !*!   Trudno o dobry gotowiec, szczególnie że jak piszes...   3.09.2012, 15:18:52
- - bim2   Obejrzyj sobie http://www.youtube.com/watch?v=iZ5k...   6.09.2012, 23:19:25
|- - !*!   Cytat(bim2 @ 7.09.2012, 00:19:25 ) Li...   7.09.2012, 13:18:05
- - bim2   I to i to. Algorytm już pokazywałem tutaj na forum...   7.09.2012, 18:46:24
|- - !*!   Cytat(bim2 @ 7.09.2012, 19:46:24 ) I ...   8.09.2012, 12:00:40
- - Adi32   3 lata mówisz? Ale nie siedziałeś nad tym non stop...   7.09.2012, 19:10:12
- - bim2   No nie cały czas. Po szkole sobie kodziłem powoli ...   7.09.2012, 20:24:58
- - redeemer   Abstrahując od technologii to jeśli chodzi o sam d...   7.09.2012, 21:29:10
- - bim2   Design nie jest moją borszką. Plany były większe d...   7.09.2012, 23:36:59
- - prowseed   http://www.ludumdare.com/ - masz do inspiracji ; )   9.09.2012, 14:33:43
- - Theqos   Cytat(Adi32 @ 3.09.2012, 15:02:40 ) N...   11.09.2012, 08:12:27
- - !*!   CytatJak chcesz zrobić grę to polecam zacząć na pr...   11.09.2012, 17:40:37
|- - Theqos   Cytat(!*! @ 11.09.2012, 18:40...   12.09.2012, 08:05:44
- - rzymek01   Warto obejrzeć http://www.youtube.com/watch?v=_RRn...   11.09.2012, 20:40:09


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 7.10.2025 - 18:37