![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 348 Pomógł: 26 Dołączył: 8.10.2008 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Meritum to 3 pytania zawarte w podtytule.
Od jakiegoś czasu w wolnych chwilach robię proste gierki w JS. Czasami jak mi się nudzi lubię pograć w jakąś strategie. Niestety żadna z gier w jakie grałem nie była "idealna", zawsze czegoś brakuje, zawsze mam wrażenie, że zrobiłbym coś lepiej itd... Rozplanowałem punktowo gierkę którą chciałbym zrobić. Ciężko opisać jaka miałaby być ale byłoby to coś podobnego co "Master of The Secret Sea" (online, dobrze zaczęta, szybko się nudzi) jednak o wiele bardziej rozwinięte. Większy świat, więcej możliwości itp. Zdaje sobie sprawę, że aby nauczyć się robić cokolwiek w tym kierunku potrzeba wiele czasu. Kiedyś w podobny sposób postanowiłem nauczyć się PHP, aby zrobić sobie stronę i teraz pracuje w tym fachu także myślę, że jakieś szanse mam. 1. Jak jest lepiej (łatwiej, szybciej itp.) robić taką grę pod przeglądarkę, czy pod windows? 2. W jakiej technologii? 3. Do tej pory wszystko co robiłem polegało na tym, że ruszamy elementem na stronie i coś tam robimy. A teraz chodzi o coś takiego gdzie element jest na środku a otoczenie się rusza... To jest dla mnie jak na razie największą zagadką... Ten post edytował Adi32 3.09.2012, 14:06:46 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 298 Pomógł: 447 Dołączył: 16.11.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
I jeszcze jedna rzecz, musisz się zastanowić jak to napisać ,tzn. chodzi mi o to jak chcesz stworzyć świat gry, jakim sposobem.
Kiedyś szukałem podobnych rzeczy, znalazłem http://jgen.googlecode.com/svn/branches/ma...itor/index.html jednak było to tak ubogie i nie działało w każdej przeglądarce, a autor porzucił prace, więc napisałem własny silnik z edytorem który pozwala mi tworzyć gry podobne do warcrafta2, openttd czy fallout2 jednak z braku czasu i większej ilości gotówki zbyt wolno powstaje chociażby demo (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Akurat w tym przypadku wybrałem tworzenie map tradycyjne na div, img... canvas do tego typu rzeczy mimo iż "nowszy" jest zbyt powolny przy dużych ilościach, używam go tylko do efektów np. ognia, dymu czy wody. Wspomniana strefa buforowa... może to Ci naświetli http://gamequeryjs.com/documentation/first...utorial-step-1/ chodzi o to że świat gry jest głównym pojemnikiem, gracz przed monitorem widzi tylko bufor, cała reszta jest nieaktywna, z chwilą poruszania się, elementy się zmieniają na widoczne (tu musisz też zaplanować system kolizji). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 7.10.2025 - 18:38 |