Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> "profesionalne" stworzenie większej gry., Czy jest sens -> w czym -> jak
Adi32
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 348
Pomógł: 26
Dołączył: 8.10.2008
Skąd: Lublin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Meritum to 3 pytania zawarte w podtytule.

Od jakiegoś czasu w wolnych chwilach robię proste gierki w JS.
Czasami jak mi się nudzi lubię pograć w jakąś strategie.

Niestety żadna z gier w jakie grałem nie była "idealna", zawsze czegoś brakuje, zawsze mam wrażenie, że zrobiłbym coś lepiej itd...

Rozplanowałem punktowo gierkę którą chciałbym zrobić. Ciężko opisać jaka miałaby być ale byłoby to coś podobnego co "Master of The Secret Sea" (online, dobrze zaczęta, szybko się nudzi) jednak o wiele bardziej rozwinięte. Większy świat, więcej możliwości itp.

Zdaje sobie sprawę, że aby nauczyć się robić cokolwiek w tym kierunku potrzeba wiele czasu.

Kiedyś w podobny sposób postanowiłem nauczyć się PHP, aby zrobić sobie stronę i teraz pracuje w tym fachu także myślę, że jakieś szanse mam.

1. Jak jest lepiej (łatwiej, szybciej itp.) robić taką grę pod przeglądarkę, czy pod windows?
2. W jakiej technologii?
3. Do tej pory wszystko co robiłem polegało na tym, że ruszamy elementem na stronie i coś tam robimy. A teraz chodzi o coś takiego gdzie element jest na środku a otoczenie się rusza... To jest dla mnie jak na razie największą zagadką...

Ten post edytował Adi32 3.09.2012, 14:06:46
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
!*!
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 298
Pomógł: 447
Dołączył: 16.11.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


1. szybciej jest w tym w czym czujesz się mocniejszy
2. patrz wyżej, choć jeśli wybierzesz w przeglądarce, to oczywiste że HTML5 i tagi z niego, canvas, audio, video, websockets (lub ajax long polly).
3. musisz stworzyć tzw. strefę buforową czyli zakładając najprymitywniejszy wariant:

  1. <div id="world">
  2. <div id="buffor">
  3. <div id="player">player</div>
  4. </div>
  5. </div>


#world - wiadomo, generowana mapa, drzewa, krzaki, morze i inne pierdoły
#buffor - to właśnie osobny sektor w którym znajduje się gracz, poruszasz i/lub tylko nim we wszystkich kierunkach, obliczając to na podstawie rozmiarów #world. Taka strefa może pełnić też i nawet powinna inne założenia, jak ukrywanie tego czego nie widać (po co zajmować pamięć przeglądarki), możesz stworzyć w nim efekt FoW(fog of war) i wiele innych... takich stref może być więcej, w zależności od rozbudowania...
#palyer - nic innego jak postać w grze, z reguły sprite poruszający się wedle kierunku jaki obraliśmy, zawiera animacje i jest statyczny (choć nie musi, bo może przesuwać się względem bufora np. gdy skończy się mapa, aby przejść do końca planszy.
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- Adi32   "profesionalne" stworzenie większej gry.   3.09.2012, 14:02:40
- - !*!   1. szybciej jest w tym w czym czujesz się mocniejs...   3.09.2012, 14:30:46
- - Adi32   !*! byłem pewien, że jeżeli zabierzesz gło...   3.09.2012, 14:38:15
- - !*!   I jeszcze jedna rzecz, musisz się zastanowić jak t...   3.09.2012, 14:51:16
- - Adi32   Strona z tutorialem strefy buforowej to chyba to c...   3.09.2012, 14:58:02
|- - !*!   Cytat(Adi32 @ 3.09.2012, 15:58:02 ) A...   3.09.2012, 15:04:06
- - Adi32   Jeden wielki obrazek definitywnie odpada. Nie wie...   3.09.2012, 15:10:34
- - !*!   Trudno o dobry gotowiec, szczególnie że jak piszes...   3.09.2012, 15:18:52
- - bim2   Obejrzyj sobie http://www.youtube.com/watch?v=iZ5k...   6.09.2012, 23:19:25
|- - !*!   Cytat(bim2 @ 7.09.2012, 00:19:25 ) Li...   7.09.2012, 13:18:05
- - bim2   I to i to. Algorytm już pokazywałem tutaj na forum...   7.09.2012, 18:46:24
|- - !*!   Cytat(bim2 @ 7.09.2012, 19:46:24 ) I ...   8.09.2012, 12:00:40
- - Adi32   3 lata mówisz? Ale nie siedziałeś nad tym non stop...   7.09.2012, 19:10:12
- - bim2   No nie cały czas. Po szkole sobie kodziłem powoli ...   7.09.2012, 20:24:58
- - redeemer   Abstrahując od technologii to jeśli chodzi o sam d...   7.09.2012, 21:29:10
- - bim2   Design nie jest moją borszką. Plany były większe d...   7.09.2012, 23:36:59
- - prowseed   http://www.ludumdare.com/ - masz do inspiracji ; )   9.09.2012, 14:33:43
- - Theqos   Cytat(Adi32 @ 3.09.2012, 15:02:40 ) N...   11.09.2012, 08:12:27
- - !*!   CytatJak chcesz zrobić grę to polecam zacząć na pr...   11.09.2012, 17:40:37
|- - Theqos   Cytat(!*! @ 11.09.2012, 18:40...   12.09.2012, 08:05:44
- - rzymek01   Warto obejrzeć http://www.youtube.com/watch?v=_RRn...   11.09.2012, 20:40:09


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 12.10.2025 - 07:06