![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 898 Pomógł: 48 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
mam takie pytanie, który dręczy mnie już jakiś czas i dotyczy ono statystyk z wysyłki mailingu. Otóż niektóre systemy do wysyłki mailingu typu Freshmail, Sendigo czy GetResponse dostarczają statystyki. O ile dość prosto jestem w sobie w stanie wymyślić kilka sposobów, dzięki którym system "wie", że użytkownik kliknął w takim mailingu jakiś link, o tyle dziwi mnie skąd jest brana informacja ilu użytkowników otworzyło mail. Wiem, że kiedyś robiło się to za pomocą niewidzialnego obrazka podlinkowanego w mailu - jeśli obrazek został pobrany, oznaczało to, że mail został otwarty. Obecnie jednak 90% klientów pocztowych nie pobiera obrazków z zewnątrz właśnie w celu ochrony prywatności (pobierane są tylko na wyraźne życzenie użytkownika). Tak więc rodzi się pytanie, skąd systemy posiadają statystyki na temat ilości otwarć maila? Czy to są tylko te maile, które zostały otwarte + użytkownik pobrał zdalne obrazki, czy też jest jakiś inny sposób? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 898 Pomógł: 48 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
No ale nadal nie widać kiedy otworzył, a nie kliknął. Sam kiedyś widziałem rezultaty kampanii w jednej z tych abonamentowych firm, gdzie współczynnik otwarć (nie kliknięć, bo kliknięć było znacznie mniej) był grubo powyżej 50%, czyli nie jest to realne aby badali to tylko obrazkami.
Im dłużej o tym myślę, tym bardziej dochodzę do wniosku, że te systemy mają jakieś metody ekstrapolacji statystycznej, typu mierzą ilość otwartych obrazków a potem ekstrapolują to na całą populację. Przy odpowiednio dużej ilości wysyłek jest to możliwe do obliczenia, choć trzeba mieć wtedy świadomość, że są to dane szacunkowe, a nigdzie takiej informacji nie widziałem... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 13.10.2025 - 18:29 |