Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Mailing - jak rozpoznać, że mail został otwarty
athabus
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 898
Pomógł: 48
Dołączył: 2.11.2005
Skąd: Poznań

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam,

mam takie pytanie, który dręczy mnie już jakiś czas i dotyczy ono statystyk z wysyłki mailingu.

Otóż niektóre systemy do wysyłki mailingu typu Freshmail, Sendigo czy GetResponse dostarczają statystyki. O ile dość prosto jestem w sobie w stanie wymyślić kilka sposobów, dzięki którym system "wie", że użytkownik kliknął w takim mailingu jakiś link, o tyle dziwi mnie skąd jest brana informacja ilu użytkowników otworzyło mail.

Wiem, że kiedyś robiło się to za pomocą niewidzialnego obrazka podlinkowanego w mailu - jeśli obrazek został pobrany, oznaczało to, że mail został otwarty. Obecnie jednak 90% klientów pocztowych nie pobiera obrazków z zewnątrz właśnie w celu ochrony prywatności (pobierane są tylko na wyraźne życzenie użytkownika). Tak więc rodzi się pytanie, skąd systemy posiadają statystyki na temat ilości otwarć maila? Czy to są tylko te maile, które zostały otwarte + użytkownik pobrał zdalne obrazki, czy też jest jakiś inny sposób?
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
athabus
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 898
Pomógł: 48
Dołączył: 2.11.2005
Skąd: Poznań

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Heh no właśnie chodzi mi o statystyki otwarcia, a nie kliknięcia ;-)

Kliknięcie jak już pisałem doskonale rozumiem na jakiej zasadzie działa i jest to dość proste do implementacji. Natomiast fascynuje mnie to otwarcie, bo jestem akurat na etapie wyboru systemu mailingu i chciałbym mieć dobre statystyki.

Niemniej wszędzie, gdzie dotarłem do informacji na jakiej zasadzie robione są statystyki otwarcia, piszą o obrazku więc to chyba jedyny sposób, który nic tak na prawdę nie obrazuje, gdy nawet coraz więcej systemów webmailingu nie pobiera automatycznie obrazków, nie pisząc już o klientach stacjonarnych.

Oczywiście można bazować na kliknięciach, ale statystyka otwarć też byłaby przydatna chociażby aby ustalić typ tematów, które zachęcają użytkownika do zapoznania się z newsletterem, nawet jeśli potem nic nie kliknie.
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 10.10.2025 - 15:07