![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 38 Pomógł: 1 Dołączył: 25.03.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Witam mam gre 2D i chce zrobić system kolizji (wejście na pole jest zablokowane) i mam problem ze za nic nie moge tego zrobić więc pomyślałem ,że zapytam się tutaj (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) więc tak, mam baze mysql o nazwie kolizje a w niej pola
mapa | x | y | 1 | 5 | 4 | 1 | 6 | 4 | i teraz mam mape : ( x y) x x x x x x y 1x1 | 1x2 | 1x3 | 1x4 | 1x5 | 1x6 .... 1x15 y 2x1 | 2x2 | 2x3 | 2x4 | 2x5 | 2x6 .... 2x15 y 3x1 | 3x2 | 3x3 | 3x4 | 3x5 | 3x6 .... 3x15 y 4x1 | 4x2 | 4x3 | 4x4 | 4x5 | 4x6 .... 4x15 y 5x1 | 5x2 | 5x3 | 5x4 | 5x5 | 5x6 .... 5x15 y 6x1 | 6x2 | 6x3 | 6x4 | 6x5 | 6x6 .... 6x15 i w bazie chce zablokowac aby nie można bylo wejsc na x-5 y-4 oraz x-6 i y-4 (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) jeszcze aby nei było dam to co zrobiłem ostatnio (IMG:style_emoticons/default/haha.gif)
prosze o pomoc =] |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
@Niktoś: Ja tutaj akurat skupiłem się na zapisie ruchu na sąsiednie pole. Nie wnikałem nawet w algorytmy wyszukiwania drogi z punktu A do B, bo to już byłaby zapewne dla autora tematu "matematyczna masakra całką złożoną" (IMG:style_emoticons/default/haha.gif) Tutaj już wspomniane przez Ciebie podejścia oczywiście jak najbardziej się sprawdzą w tej roli. Tylko że autor musiałby sobie matmę dyskretną nieco przyswoić. To jest właśnie problem "autorów gier przeglądarkowych". Widzą wszystko, ale gdy przychodzi do implementacji to jest wielki problem, bo zwyczajnie całego aparatu matematycznego nie potrafią ogarnąć. Właśnie dlatego o tych ciutkę bardziej złożonych nawet nie wspominałem, by nie przerazić. Oni zrobią gierkę prostą pokroju BiteFighta czy coś tego typu, gdzie matmy tyle co kot napłakał. Poważniejsze niech zostawią lepiej przygotowanym do tego celu zespołom programistów.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 23.08.2025 - 04:24 |