![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 38 Pomógł: 1 Dołączył: 25.03.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Witam mam gre 2D i chce zrobić system kolizji (wejście na pole jest zablokowane) i mam problem ze za nic nie moge tego zrobić więc pomyślałem ,że zapytam się tutaj
![]() mapa | x | y | 1 | 5 | 4 | 1 | 6 | 4 | i teraz mam mape : ( x y) x x x x x x y 1x1 | 1x2 | 1x3 | 1x4 | 1x5 | 1x6 .... 1x15 y 2x1 | 2x2 | 2x3 | 2x4 | 2x5 | 2x6 .... 2x15 y 3x1 | 3x2 | 3x3 | 3x4 | 3x5 | 3x6 .... 3x15 y 4x1 | 4x2 | 4x3 | 4x4 | 4x5 | 4x6 .... 4x15 y 5x1 | 5x2 | 5x3 | 5x4 | 5x5 | 5x6 .... 5x15 y 6x1 | 6x2 | 6x3 | 6x4 | 6x5 | 6x6 .... 6x15 i w bazie chce zablokowac aby nie można bylo wejsc na x-5 y-4 oraz x-6 i y-4 ![]() jeszcze aby nei było dam to co zrobiłem ostatnio ![]()
prosze o pomoc =] |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 508 Pomógł: 75 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Bydgoszcz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jedyną zaletą rozwiązania theka jest to, że pola mają jedną współrzędną zamiast dwóch. Tworząc klucze w bazie danych, nijak odbija się to na wydajności. Tak samo tworząc tablice w samym php, klucze tablic mogą być w postaci stringów i wyglądać np. '100x92'. Natomiast ma ono dwie główne wady. Pierwsza to czytelność dla nas samych. Mając planszę szeroką na 97 pól i mając podaną liczbę 782, ciężko powiedzieć w którym miejscu znajduje się to pole. Drugą wadą jest elastyczność. Przy każdorazowej ewentualnej zmianie wielkości planszy, wszystkie pola i powiązania trzeba przenumerować. Ten problem nie obowiązuje przy numerowaniu dwoma współrzędnymi. Rozwiązanie ethanna wygląda najprościej, jest możliwa prosta rozbudowa, jest czytelne dla nas i na pewno wydajne (nie zapominając o kluczach w bazie danych).
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 22.08.2025 - 09:03 |