![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 79 Pomógł: 0 Dołączył: 2.05.2012 Skąd: Hogwart Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
otóż mam pytanie do co do programowania gier w różnych językach. Niektórzy polecają PHP, niektórzy Javę, a niektórzy C++. Większa popularność jest na C++, bo jest niby szybszy. Chciałbym rozpocząć naukę programowania gier typu: Minecraft, Project Zomboid lub Nikki. Czy opłaca się w C#(si-szarp) programować gry? A może polecacie jakieś inne języki do takich małych gierek, które wymieniłem wyżej? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
C++ dominuje na tym rynku głównie ze względu na ogrom dostępnych "materiałów" (m.in. całych całych silników dla gier) i programistów. Jego szybkość systematycznie traci na znaczeniu (języki wykorzystujące maszyny wirtualne są po prostu szybkie), dlatego też Java/C# to jak najbardziej trafny wybór do tego typu produkcji. Oczywiście, jeżeli jakieś elementy gry miałby być wolne ze względu na język nic nie stoi na przeszkodzie by te fragmenty przepisać do C++.
PHP? To kompletnie nietrafiony pomysł tutaj. Właściwie to nawet niemożliwym (rozpatrując to w granicach zdrowego rozsądku) mogłoby być stworzenie jakiejkolwiek gry w tym języku. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 00:59 |