![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 87 Pomógł: 3 Dołączył: 3.04.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
witam
zacząłem interesować się ostatnio tworzeniem gier w javascript przy użyciu canvas no i w ramach ćwiczeń postanowiłem stworzyć jakąś tam gierkę, gdzie jakiś obiekt poruszałby działkiem, jak czołg za pomocą metody lineTo() potrafię narysować linię w zależności od położenia myszki (z pomocą przychodzi jQuery), ale problem leży w tym że wraz z położeniem myszki zmienia się długość działa po prostu metoda lineTo przyjmuje wartości x,y więc gdy chcę odchylić działo bardziej w którąś stronę po prostu się wydłuża mam nadzieję ze kazdy zrozumiał o co chodzi myślałem nad pitagorasem ale chyba nie bardzo, bo będą aż dwie niewiadome (jedynie żądana długość działa będzie znana) a może rozwiązanie jest jakieś banalne tylko po prostu o czymś zapomniałem albo po prostu jeszcze czegoś nie umiem? pozdrawiam |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
1. Ustawiasz się na środku wieżyczki czołgu (moveTo(x, y)).
2. Rysujesz prostą, pionową linię, tak jakbyś wskazywał myszką dokładnie nad czołgiem (lineTo(x, y - 25), jeżeli lufa ma mieć 25 pikseli długości). 3. Obracasz lufę o kąt pomiędzy środkiem wieżyczki, a aktualną pozycją myszki (rotate(a)), względem środka wieżyczki (obracanie względem punktu). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 14.10.2025 - 17:10 |