![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 348 Pomógł: 26 Dołączył: 8.10.2008 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witajcie,
zacząłem ostatnio z nudów tworzyć rożne rzeczy, przyszło mi do głowy napisanie prostego tetrisa a jako, że jestem programistą PHP to napisałem prototyp w JS. Wiem, że JS nie jest językiem do takich rzeczy jednak nie sądziłem, że spodoba mi się pisanie prostych gierek. Teraz mam problem tego typu, że JS na prawdę się do tego nie nadaje, co bym nie próbował rozwinąć, dodać możliwości itp. to JS nie daje rady. Link: http://cms.freeline.pl/tetris.php i takie coś na szybko (sterowanie: awd) http://cms.freeline.pl/gra.php A teraz o co mi chodzi... Zastanawia mnie jaki czas musiałbym poświęcić aby zrobić jakąś "normalną" gierkę, i w jakim języku? Nie musi to być aplikacja przeglądarkowa, zależy mi na szybkim nauczeniu się języka. Z JAVA nigdy nie miałem nic wspólnego. Z FLASHem i ActionScript też nie ale od dawna planuje to zmieić. W C++ napisałem kilka aplikacji sieciowych. Może coś poradzicie? Pozdrawiam - Adrian Ten post edytował Adi32 4.04.2012, 15:32:46 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 298 Pomógł: 447 Dołączył: 16.11.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tu chodzi o to że jak już coś robić, to robić to dobrze (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ucząc się przy tym. Przejrzałem Twój kod, jak na 1 prace, nie jest źle, ALE wielu kwestii nie przemyślałeś i wtedy narzekasz że się JS nie nadaje. Jest wiele artykułów o optymalizacji kodu javascript w internecie, wiele też porusza kwestie projektowania gier, zarówno tych bardzo prostych jak tetris czy wąż, do tych bardziej zaawansowanych tworzące świat izometryczny czy 3d.
Co z tego że możesz narysować klocek na kilka sposób skoro tylko jeden będzie dobry/wydajny (czepiam się wydajności, bo to dość ważne w grach) i zadziała wszędzie. Można to zrobić odwołując się przez DOM, choć jest to powolne, można narysować w canvas (choć tu trzeba zrobić małe obejścia dla IE>8), możesz też "narysować" jako obrazek SVN. Nie ważne jak to zrobisz, tylko czy sposób w jaki go tworzysz jest najlepszy, bo to że użyłeś FW jakim jest jQ, wcale nie musi tego oznaczać. Że nie na wszystkim to pójdzie ,ale w ramach zabawy to można tego użyć. http://caniuse.com/#search=canvas Pudło. Canvas działa wszędzie prócz IE, ale można zastosować excanvas.sourceforge.net i już zadziała. Podobnie zresztą jest z samym html5. Ten post edytował !*! 4.04.2012, 19:54:35 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 15.10.2025 - 13:52 |