Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Gry, gierki i języki, Względności pomiędzy zastosowaniem a językiem
Adi32
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 348
Pomógł: 26
Dołączył: 8.10.2008
Skąd: Lublin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witajcie,

zacząłem ostatnio z nudów tworzyć rożne rzeczy, przyszło mi do głowy napisanie prostego tetrisa a jako, że jestem programistą PHP to napisałem prototyp w JS.
Wiem, że JS nie jest językiem do takich rzeczy jednak nie sądziłem, że spodoba mi się pisanie prostych gierek.
Teraz mam problem tego typu, że JS na prawdę się do tego nie nadaje, co bym nie próbował rozwinąć, dodać możliwości itp. to JS nie daje rady.

Link:
http://cms.freeline.pl/tetris.php

i takie coś na szybko (sterowanie: awd)
http://cms.freeline.pl/gra.php

A teraz o co mi chodzi...

Zastanawia mnie jaki czas musiałbym poświęcić aby zrobić jakąś "normalną" gierkę, i w jakim języku?

Nie musi to być aplikacja przeglądarkowa, zależy mi na szybkim nauczeniu się języka.

Z JAVA nigdy nie miałem nic wspólnego.
Z FLASHem i ActionScript też nie ale od dawna planuje to zmieić.
W C++ napisałem kilka aplikacji sieciowych.

Może coś poradzicie?

Pozdrawiam - Adrian

Ten post edytował Adi32 4.04.2012, 15:32:46
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
!*!
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 298
Pomógł: 447
Dołączył: 16.11.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tu chodzi o to że jak już coś robić, to robić to dobrze (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ucząc się przy tym. Przejrzałem Twój kod, jak na 1 prace, nie jest źle, ALE wielu kwestii nie przemyślałeś i wtedy narzekasz że się JS nie nadaje. Jest wiele artykułów o optymalizacji kodu javascript w internecie, wiele też porusza kwestie projektowania gier, zarówno tych bardzo prostych jak tetris czy wąż, do tych bardziej zaawansowanych tworzące świat izometryczny czy 3d.

Co z tego że możesz narysować klocek na kilka sposób skoro tylko jeden będzie dobry/wydajny (czepiam się wydajności, bo to dość ważne w grach) i zadziała wszędzie. Można to zrobić odwołując się przez DOM, choć jest to powolne, można narysować w canvas (choć tu trzeba zrobić małe obejścia dla IE>8), możesz też "narysować" jako obrazek SVN. Nie ważne jak to zrobisz, tylko czy sposób w jaki go tworzysz jest najlepszy, bo to że użyłeś FW jakim jest jQ, wcale nie musi tego oznaczać.

Cytat(Niktoś @ 4.04.2012, 20:43:48 ) *
Że nie na wszystkim to pójdzie ,ale w ramach zabawy to można tego użyć.
http://caniuse.com/#search=canvas



Pudło. Canvas działa wszędzie prócz IE, ale można zastosować excanvas.sourceforge.net i już zadziała. Podobnie zresztą jest z samym html5.

Ten post edytował !*! 4.04.2012, 19:54:35
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- Adi32   Gry, gierki i języki   4.04.2012, 15:30:51
- - Crozin   To Ty nie dajesz co najwyżej rady, bo JS jak najba...   4.04.2012, 15:43:33
- - Adi32   Cytat(Crozin @ 4.04.2012, 16:43:33 ) ...   4.04.2012, 15:52:48
|- - Piogola   Cytat(Adi32 @ 4.04.2012, 16:52:48 ) P...   4.04.2012, 16:09:47
- - cojack   W Unity możesz pisać nawet w JS radzi sobie b.dobr...   4.04.2012, 16:07:04
- - Crozin   CytatPrzy każdym ruchu JS musi sprawdzić czy istni...   4.04.2012, 16:12:42
- - !*!   Cytat(Adi32 @ 4.04.2012, 16:30:51 ) T...   4.04.2012, 16:54:11
- - Adi32   Cytat(Crozin @ 4.04.2012, 17:12:42 ) ...   4.04.2012, 17:04:52
- - #luq   Cytat(Adi32 @ 4.04.2012, 18:04:52 ) j...   4.04.2012, 18:18:40
- - Adi32   Cytat(#luq @ 4.04.2012, 19:18:40 ) op...   4.04.2012, 18:55:39
- - Crozin   Zacznijmy może od tego, że do rysownia grafiki w J...   4.04.2012, 19:00:02
- - Adi32   Cytat(Crozin @ 4.04.2012, 20:00:02 ) ...   4.04.2012, 19:03:03
- - Niktoś   CytatZacznijmy może od tego, że do rysownia grafik...   4.04.2012, 19:06:01
- - !*!   Adi32 - robisz coś, nie znając podstaw. Chodziło m...   4.04.2012, 19:37:17
- - Adi32   Cytat(!*! @ 4.04.2012, 20:37...   4.04.2012, 19:39:38
- - Niktoś   CytatNiktoś - a co to ma do rzeczy? Że nie na wszy...   4.04.2012, 19:43:48
- - !*!   Tu chodzi o to że jak już coś robić, to robić to d...   4.04.2012, 19:51:39
- - Adi32   Dzięki za informacje. W takim razie zacznę przerab...   4.04.2012, 20:00:50
- - !*!   3d to głównie webGL, jednak tu ze wsparciem jest k...   4.04.2012, 20:11:41
- - Adi32   Dzięki !*!, będę się rozwijał w tych temat...   4.04.2012, 20:25:42
- - Theqos   Bierz się za MMO. Gdzieś tutaj masz kod na start h...   5.04.2012, 07:01:37
- - Adi32   Cytat(Theqos @ 5.04.2012, 08:01:37 ) ...   11.04.2012, 07:21:53
- - !*!   Animacja motyla jako flash czy gif. Ustalasz współ...   11.04.2012, 10:39:33
- - Twist   Klient czesto nie ma pojecia o www i wymysla takie...   11.04.2012, 15:12:28


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 15.10.2025 - 13:52