![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 348 Pomógł: 26 Dołączył: 8.10.2008 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witajcie,
zacząłem ostatnio z nudów tworzyć rożne rzeczy, przyszło mi do głowy napisanie prostego tetrisa a jako, że jestem programistą PHP to napisałem prototyp w JS. Wiem, że JS nie jest językiem do takich rzeczy jednak nie sądziłem, że spodoba mi się pisanie prostych gierek. Teraz mam problem tego typu, że JS na prawdę się do tego nie nadaje, co bym nie próbował rozwinąć, dodać możliwości itp. to JS nie daje rady. Link: http://cms.freeline.pl/tetris.php i takie coś na szybko (sterowanie: awd) http://cms.freeline.pl/gra.php A teraz o co mi chodzi... Zastanawia mnie jaki czas musiałbym poświęcić aby zrobić jakąś "normalną" gierkę, i w jakim języku? Nie musi to być aplikacja przeglądarkowa, zależy mi na szybkim nauczeniu się języka. Z JAVA nigdy nie miałem nic wspólnego. Z FLASHem i ActionScript też nie ale od dawna planuje to zmieić. W C++ napisałem kilka aplikacji sieciowych. Może coś poradzicie? Pozdrawiam - Adrian Ten post edytował Adi32 4.04.2012, 15:32:46 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 348 Pomógł: 26 Dołączył: 8.10.2008 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A myślisz, że w C to przy generowaniu każdej klatki nie trzeba sprawdzać kolizji? JS demonem szybkości w porównaniu do C czy Javy to może i nie jest, ale platforma ta bez problemu da sobie radę z dużo, dużo bardziej wymagającymi zadaniami. Widocznie to Ty nie potrafisz tego dobrze napisać (w innych językach będziesz miał dokładnie te same problemy). Jeżeli to ma działać w przeglądarce to właściwie tylko JS albo Flash. Jeżeli ma działać jako aplikacja desktopowa to rozważałbym C/C++/Java/C# - chociaż możliwości jest znacznie więcej. W takim razie myliłem sie. Jest jeszcze taki motyw, że po kilku minutach grania zdarzają się przycinki. To nie JS się do tego nie nadaje, tylko Twoja wiedza jest za mała. W kodzie masz takie kwiatki: Myślisz że to jest poprawne? Poczytaj o optymalizacji kodu, sprawdzaj różne możliwości... optymalizuj, optymalizuj i jeszcze raz optymalizuj. Gry przez przeglądarkę która miałaby działać na każdej platformie systemowej, nie napiszesz w niczym innym niż JS i teoretycznie flash, choć ten bym sobie darował, powoli jest na wymarciu i nie wszyscy go wspierają, większość gier powstaje przy użyciu JS i canvas w html5. Te kwiatki to długi klocek, może słabo to wygląda ale jak inaczej miałbym go zrobić? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 12.10.2025 - 17:34 |