![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 195 Pomógł: 109 Dołączył: 3.11.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Witam czytam o RSS'ie i się zastanawiam czy takie coś w ogóle użyć.Użytkownik dostawałby informacje o nowych produktach ze sklepu który by subskrybował.Jednak co mnie martwi to generowanie XML'a i ogólna wydajność takiego systemu trzeba by było generować dokument xml dla każdego sklepu.No i co z użytkownikami chrome,tam rss nie działa wobec tego jakby się zachował skrypt przy kliknięciu na RSS'a?Mogę także użyć linku jako dodaj do ulubionych(dodaj do zakładek)-wtedy to użytkownik klikałby i wchodził na stronę z wszystkimi produktami z danego sklepu.Co by było lepsze według was?
Czy ktoś się bawił RSS'em? Ten post edytował Niktoś 24.03.2012, 18:43:50 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Ale czy naprawdę generowanie tego XML uważasz za obciążające? Sklepów nie masz liczonych w setkach czy tysiącach zapewne (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Poza tym nie musisz serwować zmian w realtime... Generowanie raz na godzinę czy dwie to chyba nie jest ogromny narzut. Jeśli dodają ludzie rzadziej produkty to i raz na 6 godzin styknie. Ba... Z crona możez ustawić, że te co godzinę ma być od godziny x do y a w nocy może być rzadziej.
Dodanie do zakładek? Jedno czy dwa kliknięcia lub skrót klawiaturowy. User gdy go coś interesuje - sam to zrobi. A chrome może nie czyta RSS natywnie, ale myślisz, że gdy ktoś czyta RSS to nie ma czytnika tych kanałów jako dodatek jakiś lub osobny app? Ja mam przykładowo tak zrobiony kod, że sprawdzam datę ostatniego generowania i sprawdzam co X czasu, czy mam nowy produkt. Jeśli tak - generuję, jeśli nie - zlewam sprawę. Przy czym możesz się zastanowić czy generujesz RSS dla sklepu całego czy wybranej kategorii... A możesz zawsze jeszcze inaczej zagrać i ja to stosuję też w jednym serwisie. Zalogowany user może wybrać w profilu interesujące go kategorie i z określoną częstotliwością sprawdzane jest pojawienie się nowych ofert w nich. Jeśli występują, userowi jest wysyłany mail z tymi ofertami. Tak naprawdę więc wszystko zależy jaki masz cel i w którą grupę odbiorców celujesz. Możesz przecież mieszać wszystko... Mailing dla zalogowanych, którzy zaznaczają wybrane kategorie, ale i RSS dla wszystkich, włącznie z niezalogowanymi. Bo do zakładek/ulubionych to każdy potrafi dodać (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Skrypty tego typu to myślę, że już raczej tylko na stronach niepotrzebnie miejsce zajmują. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 14.10.2025 - 00:37 |