![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 248 Pomógł: 38 Dołączył: 29.06.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
stanąłem przed niewdzięcznym zadaniem napisania sobie referencji, które potem mam przełożyć do podpisania byłemu szefowi. Ciężko mi takie się pisze i boję się żebym nie przesłodził, bo przecież wtedy nie podpisze. Jakieś rady? Czy w referencjach oprócz obowiązków, które do mnie należały ("projektowanie aplikacji internetowych, administrowanie, tworzenie baz danych bla bla bla") mogę napisać co udało mi się w tej pracy zrobić: np. "sukcesem Pana X było napisanie dedykowanego systemu obiegu dokumentów, usprawnienie procedur i technik tworzenia aplikacji itd itp ( to przykłady na szybko wymyślone)" ? Ten post edytował kaem 5.03.2012, 12:52:48 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 898 Pomógł: 48 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czynisz błędne założenie, że ktoś będzie czytał te referencje przed podpisaniem ;-) Prawda jest taka, że w Polsce referencje w ogóle nie funkcjonują i w 90% piszą je osoby same dla siebie. Pracodawcy doskonale o tym wiedzą i też nie zwracają na nie uwagi. W niektórych krajach referencje wędrują od starego pracodawcy do nowego z pominięciem pracownika - tylko wtedy mają jakąś wartość i są traktowane na serio.
Wracając do Twojego problemu - pisz jak najlepiej o sobie i uwypuklaj te cechy, które uważasz za ważne dla nowego pracodawcy. Im więcej szczegółów zawrzesz tym lepiej. To nie jest czas na sentymenty i myślenie co powie osoba podpisująca etc. A nie powie nic, bo jak odrzuci Twoje to będzie musiała napisać sama, a jej się najzwyczajniej nie chce ;-) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 49 Pomógł: 8 Dołączył: 5.12.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 03:48 |