![]() |
Tematy na forum Pro mogą zakładać jedynie moderatorzy. W otwartych tematach może pisać każdy, kto ma coś fachowego do powiedzenia. Wszystkie posty nie wnoszące nic do tematu będą natychmiast usuwane, a ich autorzy dostaną ostrzeżenie.
Jeśli uważasz, że jakiś temat jest warty dyskusji na tym forum, zgłoś go w temacie Propozycje.
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 27 Pomógł: 0 Dołączył: 14.05.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam, ostatnio zastanawiam sie w jaki sposob napisac jadro systemu webowego w php - doszedlem do wniosku, ze najlepiej uzyc singletonow do tworzenia instancji klas (db, io, klasa sesji, szablonow itp.) czy jednak lepiej aby jadro bylo rozproszone (wiele klas, kazda posiadajaca metode instance() ) czy raczej napisac jeszcze jednak klase Kernela, ktora to klasa przechowywala by w sobie metody tworzenia instancji i instancje wszystkich podsystemow, oraz kontrolowala wszelkie proby uzyskania takiej instancji ?
Jestem ciekaw jak wy to widzicie ? w jaki sposob wy pisaliscie rdzen systemu ? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 521 Pomógł: 0 Dołączył: 3.11.2003 Skąd: 3city Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat jeszcze wroce do wypowiedzi HAWK'a
Nie zrozumieliśmy się. Wstawianie referencji do $GLOBALS ułatwia dostęp do odpowiedniego obiektu. Ułatwia aż za bardzo, tzn. coś się może do niego odwoływać z dowolnego miejsca w dowolnym pliku, i nie masz możliwości wymuszenia jakiegoś ograniczenia. W przypadku czystego OOP, musisz samemu zapodać jakiemuś obiektowi referencję do innego obiektu, aby mógł w ogóle z nim coś zrobić. Więc łatwiej jest kontrolować, gdzie dany obiekt jest używany. A zalety podejścia obiektowego objawiają się, gdy obiektów jest dużo, kod trzeba modyfikować i nie pamięta się, gdzie dany obiekt był potrzebny. Aplikacje w php raczej nie osiągają setek klas i dziesiątek tysięcy linii kodu, więc można się tym nie przejmować i też działa. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 6.10.2025 - 03:07 |