![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Piszę grę, zastanawiam się jak rozplanować sobie klasy, czy wrzucić wszystko do worka czy nie, chodzi dokładnie o to, że obecnie mam dwie klasy, jedna służy do zarządzania samymi użytkownikami, tj. logowanie, zmiana hasła, rejestracja etc. druga natomiast obsługuje rzeczy związane stricte z grą, punkty, surowce. Zastanawiam się czy połączyć je jakoś, czy zostawić w takiej postaci. Póki co wiem, za co każda odpowiada i gdzie czego szukać, wydaje się to przemawiać na korzyść tego rozwiązania.
Drugie pytanie: chcę mieć możliwość zwrócenia danych w odpowiednim formacie np. JSON, XML, z początku myślałem o rozwiązaniach rodem z C#, np. klasa.metoda().toString() odpowiednikiem w php byłaby klasa-> metoda()-> toString() czy da się coś takiego zrobić? Drugim rozwiązaniem jest napisanie klasy, która przyjmowałaby dwa argumenty dane i format w jakim mają zostać zwrócone, jednak druga konstrukcja jest o wiele mniej wygodna. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ikar póki co są rozbite. I nie chodziło mi o to co podałeś w linku, ten sposób znam ale nie o to mi chodziło.
Wytłumaczę jeszcze raz, chcę to móc wywołać na każdej metodzie w klasie w podany wyżej sposób, ale tak aby ta funkcja automatycznie pobrała wynik działania poprzedniej metody i go odpowiednio obrobiła. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 798 Pomógł: 307 Dołączył: 13.05.2009 Skąd: Gubin/Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ikar póki co są rozbite. I nie chodziło mi o to co podałeś w linku, ten sposób znam ale nie o to mi chodziło. Wytłumaczę jeszcze raz, chcę to móc wywołać na każdej metodzie w klasie w podany wyżej sposób, ale tak aby ta funkcja automatycznie pobrała wynik działania poprzedniej metody i go odpowiednio obrobiła. W php się tego inaczej nie da zrobić. Musisz zwrócić albo obiekt w którym jesteś, albo utworzyć jakiś obiekt. Generalnie musisz cokolwiek zwrócić żeby móc operować na danych z tej konkretnej metody. Niestety taki jest php (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Przykład phpion'a jest dobry, ale żeby ci to lepiej pokazać zrobiłbym to tak:
Teraz już w sumie powinieneś wiedzieć mniej więcej o co chodzi (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) EDIT: zdecydowanie nie można jeść śniadania jednocześnie pisząc, bo jak widać piszę się jednego posta prawie 20min (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) Ten post edytował by_ikar 24.01.2012, 09:50:09 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 12:19 |