Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 377 Pomógł: 9 Dołączył: 2.11.2010 Ostrzeżenie: (0%)
|
Cześć, robię grę wyścigową w FLASH (puki co mam ją zrobioną pod 1 osobę) chce zrobić aby można było z nią zagrać w kilka osób przykładowo 5 (wcześniej chciałbym wybrać ile), nie wiem jak ma to działać za bardzo, muszę na pewno:
- Wysłać swoją pozycję tj. X i Y (2d), ID oraz prędkość ?. - Odebrać pozycję i inne zmienne innych graczy. Używając mysql zawalę maksymalnie serwer, bo te dane musiał bym zrobić w pętli która rozpoczyna się gdy włączę plik FLASH i połączą się wszyscy gracze, aż do końca. Wiedząc, że 1 okrążenie trwa średnio 30-60sekund, trzeba wysłać i odebrać zapytanie do mysql średnio 1x na 0,1s (albo i mniej) czyli są to liczby rzędu kilkunastu tysięcy zapytań w ciągu 1minuty, chyba, że jest jakiś inny sposób na zastosowanie tego ?. Czy do tego potrzeba serwera dedykowanego, czy wystarczy zwykły wirtualny (chodzi mi tylko, czy da rade postawić na wirtualnym czy potrzeb jakiegoś serwera postawić na linuxie/windows, czy tylko wystarczą podstawowe zainstalowane funkcje.) ?. Pozdrawiam i z góry dziękuje. |
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%)
|
Nie tak łatwo jest zrobić grę sieciową czasu rzeczywistego.
1. Gra wyścigowa więc zapewne komunikacja będzie musiała odbywać się za pośrednictwem UDP. Google: udp datagrams, reliable datagram 2. W takich grach cała fizyka obliczana jest zarówno po stronie serwera jak i klienta, którą trzeba nieustannie synchronizować. Informacje jakie może przesyłać serwer to aktualna pozycja i wektor ruchu obiektów, klient natomiast może wysyłać informację o podejmowanych przez użytkownika akacjach. 3. Będziesz potrzebować serwera, który w pamięci będzie przechowywał i nieustanie przetwarzał dane - żadna baza typu MySQL nie jest tu potrzebna. Na początek zbiór świetnych artykułów wprowadzający w świat gier sieciowych: http://gafferongames.com/ Ten post edytował Crozin 26.12.2011, 21:50:05 |
|
|
|
Giluś Komunikacja między użytkownikami w Flash. 26.12.2011, 20:49:04
wookieb Poczytaj o Red5 i komunikacji socketowej. Następni... 26.12.2011, 21:02:03 
szmerak Cytat(wookieb @ 26.12.2011, 21:02:03 ... 26.12.2011, 21:37:33
Giluś Jestem troszkę laikiem w sprawach Flash, wiec post... 26.12.2011, 21:12:31
wookieb Więc rozczaruję Cię. Nie da się odpowiedzieć na to... 26.12.2011, 21:16:41
wookieb No i własnie o to chodzi. To matematyczny "al... 26.12.2011, 21:43:45
szmerak Crozin chodzi ci mniejwięcej o takie coś...?
Serw... 29.12.2011, 02:14:52
Crozin Nie, zwykła pętelka nie wystarczy. W tego typu grz... 29.12.2011, 02:40:41 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 26.12.2025 - 21:15 |