![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 48 Pomógł: 10 Dołączył: 21.10.2011 Skąd: UK / PL Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam!
Obecnie pracuję nad dość zaawansowaną grą internetową przez przeglądarkę. Piszę ją wykorzystując HTML, PHP, AJAX. Obecnie dopiero skończyłem ok. 20% gry i zacząłem się gubić we własnym kodzie. Chcę podejść do tej gry dość profesjonalnie, dlatego zacząłem uczyć się jak tworzy się klasy w php. Chcę wykorzystać trochę napisanego kodu i utworzyć nową wersje gry przy wykorzystaniu klas. Czy klasy przy takiej grze to dobry pomysł? Macie może jakieś rady związane z grami via www? Wszystkie dane będę przechowywać w bazie MySQL. Dla każdego elementu gry powinienem stworzyć oddzielną klasę? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 602 Pomógł: 30 Dołączył: 1.08.2007 Skąd: Nowy Sącz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ja wiem, z doświadczenia, że framework musi być, lecz najlepiej napisać swój. Gry viawww są specyficznym typem aplikacji(nakierowane na bardzo dużą wydajność[szczególnie te w PHP i Ajax]) to znane framewroki nastręczają tylko problemów. Ja używam własnego, najbardziej do gustu przypadł mi Zend, miałem z nim kilka problemów lecz ani razu nie musiałem pisać postu na forum, bo rozwiązania wszystkich problemów chyba zostały już podane.
Jeśli jest ci wygodnie pisać w frameworku to go używaj, jeśli nie to nie i tyle. Niektórzy próbują na siłe pisać w jakimś frameworku. Tak jak ja próbowałem na siłę uczyć sie Symfony 2 lecz wydawało mi się tak nie logiczne(szczególnie Routing), że zrobiłem sobie przerwę w PHP(2 miesiące). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 12.10.2025 - 15:57 |