Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Gry via www, a klasy
klima06
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 48
Pomógł: 10
Dołączył: 21.10.2011
Skąd: UK / PL

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam!
Obecnie pracuję nad dość zaawansowaną grą internetową przez przeglądarkę. Piszę ją wykorzystując HTML, PHP, AJAX. Obecnie dopiero skończyłem ok. 20% gry i zacząłem się gubić we własnym kodzie. Chcę podejść do tej gry dość profesjonalnie, dlatego zacząłem uczyć się jak tworzy się klasy w php. Chcę wykorzystać trochę napisanego kodu i utworzyć nową wersje gry przy wykorzystaniu klas. Czy klasy przy takiej grze to dobry pomysł? Macie może jakieś rady związane z grami via www? Wszystkie dane będę przechowywać w bazie MySQL. Dla każdego elementu gry powinienem stworzyć oddzielną klasę?
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
LSM
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 64
Pomógł: 6
Dołączył: 20.03.2011
Skąd: Świdnica

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Czytaj czytaj i jeszcze raz czytaj. Mniej tego z forum, a więcej blogów i książek. Poświęc na samo czytanie tydzień lub dwa. Jeśli przestaniesz programować i przeczytasz przez dwa tygodnie wiele różnych informacji o OOP, wiele Ci się rozjaśni. Skup się również na refaktoryzacji. Jak przerobisz teorię - i popatrzysz na swój kod odrazu powinieneś być w stanie wyciągnąć te fragmenty, które stanowią jakąś odrębność. Spróbuj też pobawić się długopisem i kartką. Wszystko co wpadnie Ci do głowy określaj za pomocą Klas. Jeśli w grze masz Bohatera, Pojazd, Budynek, Trawe, Rzeke, Miecz, Statek kosmiczny, Planete a nawet czynność jak Poruszanie, Predkosc - zrób z nich klasy. Zobaczysz co i jaki ma sens i jak zmieni się sposób wykorzystania tych elementów tylko dlatego że opakowałeś to w nową strukturę. To tylko początek, ale zaczniesz widzieć na czym polega obiektowość. Zapoznaj się też z pojęciem "metafor" w Extreme Programming. Zacznij myśleć abstrakcyjnie - czyli nie myśl o funkcjach substr(), mysql_connect(), ale o wytnijLancuch() polaczMnieZbaza() ... implementacja niskopoziomowa to już pikuś polegający na zajrzeniu do dokumentacji. Naucz się myśleć w oderwaniu od języka programowania - jakiegokolwiek, nabierzesz podstaw myślenia obiektowego. (IMG:style_emoticons/default/businesssmiley.png)
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 14.10.2025 - 07:40