![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 48 Pomógł: 10 Dołączył: 21.10.2011 Skąd: UK / PL Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam!
Obecnie pracuję nad dość zaawansowaną grą internetową przez przeglądarkę. Piszę ją wykorzystując HTML, PHP, AJAX. Obecnie dopiero skończyłem ok. 20% gry i zacząłem się gubić we własnym kodzie. Chcę podejść do tej gry dość profesjonalnie, dlatego zacząłem uczyć się jak tworzy się klasy w php. Chcę wykorzystać trochę napisanego kodu i utworzyć nową wersje gry przy wykorzystaniu klas. Czy klasy przy takiej grze to dobry pomysł? Macie może jakieś rady związane z grami via www? Wszystkie dane będę przechowywać w bazie MySQL. Dla każdego elementu gry powinienem stworzyć oddzielną klasę? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 64 Pomógł: 6 Dołączył: 20.03.2011 Skąd: Świdnica Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czytaj czytaj i jeszcze raz czytaj. Mniej tego z forum, a więcej blogów i książek. Poświęc na samo czytanie tydzień lub dwa. Jeśli przestaniesz programować i przeczytasz przez dwa tygodnie wiele różnych informacji o OOP, wiele Ci się rozjaśni. Skup się również na refaktoryzacji. Jak przerobisz teorię - i popatrzysz na swój kod odrazu powinieneś być w stanie wyciągnąć te fragmenty, które stanowią jakąś odrębność. Spróbuj też pobawić się długopisem i kartką. Wszystko co wpadnie Ci do głowy określaj za pomocą Klas. Jeśli w grze masz Bohatera, Pojazd, Budynek, Trawe, Rzeke, Miecz, Statek kosmiczny, Planete a nawet czynność jak Poruszanie, Predkosc - zrób z nich klasy. Zobaczysz co i jaki ma sens i jak zmieni się sposób wykorzystania tych elementów tylko dlatego że opakowałeś to w nową strukturę. To tylko początek, ale zaczniesz widzieć na czym polega obiektowość. Zapoznaj się też z pojęciem "metafor" w Extreme Programming. Zacznij myśleć abstrakcyjnie - czyli nie myśl o funkcjach substr(), mysql_connect(), ale o wytnijLancuch() polaczMnieZbaza() ... implementacja niskopoziomowa to już pikuś polegający na zajrzeniu do dokumentacji. Naucz się myśleć w oderwaniu od języka programowania - jakiegokolwiek, nabierzesz podstaw myślenia obiektowego. (IMG:style_emoticons/default/businesssmiley.png)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 14.10.2025 - 07:40 |