![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 958 Pomógł: 574 Dołączył: 23.09.2008 Skąd: wiesz, że tu jestem? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tytuł tematu zapewne nie mówi za wiele, więc postaram pokrótce opisać mój mały problem. Otóż za pomocą JS chcę utworzyć krótkie animacje np. poruszających się piłeczek. Problem w tym, że każda akcja (np. ruch, kolizja itp.) musi być gdzieś "składowana" na początku rozsądnym rozwiązaniem wydał mi się JSON :
Niestety tego typu zapis jest mało wydajny: - dla 100 obiektów 10 sekundowa animacja zajmuje grubo ponad 500kb - JS strasznie zamula podczas odczytywania tak składowanych wartości (chociaż nie powinien :/) Stąd moje pytanie czy istnieje jakiś format zapisu, który pozwoli na łatwy odczyt zawartości + minimalną wielkość tworzonego pliku ? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 782 Pomógł: 153 Dołączył: 21.07.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Bardziej cosik takiego
Skrypt nie wie jakie funkcje odpalać. On w każdej klatce nakazuje tylko obiektom uaktualnić pozycję. Wcześniej może przeprowadzić podmianę funkcji wyznaczających pozycje bazując na jakimś zapisie. Załóżmy że chcemy użyć tutaj tablic tylko klasy Array() - nie wiem czy nie będą one mniejsze i szybsze niż standardowy zapis właściwość-wartość w JS. Jedna tablica trzyma więc obiekty, wartość numeryczna jest identyfikatorem. Druga trzyma po kolei opisane kolejne klatki, każda klatka zawiera również obiekt typu Array składający się listy obiektów które w danej klatce ulegają zmianie oraz nr powiązanej funkcji
W każdej klatce przed wykonaniem na object.update() skrypt sprawdza taką listę i ewentualnie nanosi zmiany. Wszystkie dane są liczbowe więc nie powinno być chyba dużego narzutu na pamięć. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 11.10.2025 - 01:40 |