![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 958 Pomógł: 574 Dołączył: 23.09.2008 Skąd: wiesz, że tu jestem? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tytuł tematu zapewne nie mówi za wiele, więc postaram pokrótce opisać mój mały problem. Otóż za pomocą JS chcę utworzyć krótkie animacje np. poruszających się piłeczek. Problem w tym, że każda akcja (np. ruch, kolizja itp.) musi być gdzieś "składowana" na początku rozsądnym rozwiązaniem wydał mi się JSON :
Niestety tego typu zapis jest mało wydajny: - dla 100 obiektów 10 sekundowa animacja zajmuje grubo ponad 500kb - JS strasznie zamula podczas odczytywania tak składowanych wartości (chociaż nie powinien :/) Stąd moje pytanie czy istnieje jakiś format zapisu, który pozwoli na łatwy odczyt zawartości + minimalną wielkość tworzonego pliku ? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 885 Pomógł: 463 Dołączył: 3.10.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ogólnie ciężko będzie znaleźć jakieś alternatywne rozwiązanie problemu pozostając w języku javascript, który, w przypadku animacji, mistrzem wydajności nie jest. Może jednak warto próbować pójść w stronę canvasa albo flasha? Jeżeli ta zmiana nie wchodzi w grę, to można jeszcze szukać rozwiązania w postaci użycia innych algorytmów, np. zamiast zapisywać współrzędne wszystkich obiektów - cyklicznie wywoływać (np. co sekundę) jakąś funkcję, która uwzględniając rozmaite parametry, jak np. prędkość ruchu, przyspieszenie, aktualną pozycję - wyliczy aktualne współrzędne i sprawdzi czy ma miejsce kolizja.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 11.10.2025 - 01:11 |