![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 Pomógł: 0 Dołączył: 19.09.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć.
Piszę sobie sklep internetowy. Nie mam problemów w kwestiach technicznych, w merytorycznych już tak. Wyobraźmy sobie, że klient dodał produkt do koszyka, a potem administrator zmienił cenę tego produktu. Sytuacja, w której zmieniłaby się cena w koszyku wydaje mi się nie do zaakceptowania. Widzę dwie możliwości: albo informować o zmianie ceny, albo pozostawić starą cenę w koszyku. Ta druga wydaje mi się lepsza, pytanie tylko po jakim czasie czyścić taki koszyk (żeby nie było sytuacji, że ktoś po 2 tygodniach dalej ma w koszyku produkt w starej cenie:D ). Kolejna rzecz: klient przeszedł do formularza zamówienia. W czasie kiedy go wypełniał administrator zmienił stan magazynowy, albo ktoś inny kupił produkt, który jest w koszyku naszego klienta. Chodzi o to, że ilość jaką wrzucił do koszyka jest już niedostępna (a być może produkt został nawet usunięty). Co teraz? Wyświetlać informację, że stan magazynowy uległ zmianie? A może przy przechodzeniu do formularza zamówienia zmieniać stan magazynowy produktu o zamawianą ilość powiedzmy na 10 minut. Po 10 minutach formularz stawałby się nieaktywny, a stan produktu wracał do starej wartości. Pytanie kieruję głównie do osób, które pisały już sklep internetowy. Jak rozwiązaliście te kwestie. Być może ktoś wie jak wygląda to w darmowych rozwiązaniach? Ja sprawdziłem na razie Open Cart. Pozdrawiam. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 87 Pomógł: 2 Dołączył: 23.01.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
przecież możesz sprawdzić przy logowaniu i od razu wyświetlić dialog że ma w koszyku już nieaktualne produkty, i obowiązkowo (tak uważam) że powinieneś sprawdzać przed ostatecznym złożeniem zamówienia, np AJAXEM. Sytuacje o których piszesz są tak sporadyczne, że proste rozwiązanie wystarczy, nie wiem czy bardziej martwisz się o stronę wizerunku takiego sklepu czy coś innego. Jeżeli chodzi o wizerunek w takich sytuacjach myślę że jest to problem do zrozumienia przez klienta i dużo na tym sklep nie traci.
Ten post edytował pain3hp 20.09.2011, 20:46:10 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 16.10.2025 - 07:57 |