Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 13 Pomógł: 0 Dołączył: 14.08.2010 Ostrzeżenie: (0%)
|
Witam, wiem że w tym dziale jest już świeży temat o stosowaniu OOP, jednak chciałbym aby ktoś zweryfikował mój kod czy to co robię jest zgodne z założeniem OOP.
Jest to przykładowy game framework, dla treningu. Mam w nim 4 klasy User, UserManager, Character, CharacterManager, oto one :
Index.php
Pytania: 1. Głowne - czy ten kod jest zgodny z OOP ? 2. Czy metoda Logon() powinna być w klasie UserManager czy w osobnej np. Login 3. Czy tworzenie obiektu User a potem przekazywanie go do UserManager w celu obróbki itp jest prawidłowe ? Czy w klasie UserManager powinna być metoda tworząca obiekt User ? (to tyczy się również klas Character i CharacterManager) Proszę o wytknięcie mi błedów i sposobów w jaki mogę je poprawić (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) |
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 130 Pomógł: 11 Dołączył: 7.04.2003 Ostrzeżenie: (10%)
|
Cytat Prawdę mówiąc nie wiem czy złapałem o co chodzi (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Chodzi mi o to ze program mozna koncepcyjnie podzielić na: - Cześć APLIKACYJNA, która jest "wspólna" dla większości systemów www. Do tego wchodzi np. autoryzacja. (twoje logowanie) obsługa sesji, jakaś implementacja MVC (lub prostszy mechanizm zamiast MVC). Routingu. Tej części nie wymyślaj od nowa użyj jakiegoś frameworku. - Część BIZNESOWĄ która jest unikalna dla danego systemu. Jeżeli piszesz system do obsługi pizzerii to to będą obiekty Kucharz, Klient, Pizza, Składnik, Pizzy, Kelner, etc. (z palca pisze). Skup się na tej części biznesowej a pierwszą znajdziesz w gotowych rozwiązaniach. Obie warstwy powinny zajmować się różnymi rzeczami. To znaczy obiekt Kucharz nie powinien implementować logowania ani zapisu danych dobazy, nawet jeżeli koncepcyjnie użytkownik będący kucharzem może się logować. Obiekt Kucharz może za to przyjmować w konstruktorze obiekty Składaniki Pizzy oraz posiadać metodę makePizza() która zwraca Pizze. Poćwicz sobie tworzenie systemów składających się z małych obiektów które rozwiązują tego typu problemy. Bez tej umiejętności będziesz jak papuga która klepie bezmyślnie kod według koncepcji wymyślonych przez innych, których to koncepcji nawet nie rozumie, ale sam nie będziesz potrafił zaprojektować nawet prostego systemu... |
|
|
|
Fanatyko OOP czy dobrze go stosuję ? 27.08.2011, 20:16:00
smentek Cytat1. Głowne - czy ten kod jest zgodny z OOP ?
... 27.08.2011, 21:23:05
Fanatyko No właśnie też złapałem się na tym, że rzucam nazw... 28.08.2011, 06:10:21
rahul mysle ze mozesz sobie poczytac moj post, zadawalem... 28.08.2011, 09:32:09
elektrrrus Prawdopodobnie całkiem przez przypadek, ale zrobił... 28.08.2011, 09:46:31
Spawnm Za łączenie z pdo powinna odpowiadać klasa db a ni... 28.08.2011, 09:51:15
Fanatyko Cytatmysle ze mozesz sobie poczytac moj post, zada... 28.08.2011, 11:47:00
melkorm jeżeli masz dane w tablicy o takich samych nazwach... 28.08.2011, 12:04:58
smentek CytatZakładając, że chcę napisać klasę do logowani... 28.08.2011, 12:42:34
Fanatyko CytatIm mniejsze czyli bardziej rozdrobnione obiek... 29.08.2011, 19:31:13
Fantazyn Dla mnie kod wygląda całkiem znośnie, ale:
1. Unik... 29.08.2011, 20:12:22
banditpanda class Database {
function __construct() ... 29.08.2011, 20:16:28
Fanatyko @Fantazyn
dzięki za odpowiedź, naprawdę mi się pr... 29.08.2011, 21:52:58
smentek Cytat"W którymś tematcie o OOP było napisane,... 30.08.2011, 20:30:25
Fanatyko CytatI to jest złe stosowanie get i set. Jezeli wp... 30.08.2011, 21:11:51
daren88 Główny problem tej klasy na co już niektórzy zwróc... 3.09.2011, 21:20:21
CuteOne Mi nie podoba się jedna rzecz... zrobiłeś z klasy ... 4.09.2011, 12:22:55 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 27.12.2025 - 16:45 |