![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 23 Pomógł: 0 Dołączył: 31.07.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam. Chciałbym przy użyciu technologii AJAX ze wsparciem PHP stworzyć grę MMO dla praktycznie nieograniczonej liczby graczy online. Jak wskazuje nazwa tematu, chciałbym, aby była to gra czasu rzeczywistego. Tak, wiem, że latency będzie olbrzymie, ale mi się udawało uzyskiwać przy optymalnych warunkach 50ms, a to bardzo dobry wynik. Nie wiem natomiast, jak dobrze wdrożyć te technologie do projektu. Korzystając z protokołu TCP/IP wystarczyło, aby klient przesyłał dane do serwera, a serwer do każdego z klientów. Tutaj jednak sprawa się komplikuje. Jako-takiego serwera nie ma. Jedyne, co na chwilę obecną potrafię zrobić z użyciem HTTP, to: klient przesyła zapytanie do pliku XML o dane innych klientów, a przy ruchu / jakiejkolwiek akcji, wysyła zapytanie do pliku PHP, plik PHP edytuje plik XML i zwraca ewentualnie "coś tam" do pliku JS. Jak dla mnie edytowanie 300 razy pliku XML na sekundę to głupie rozwiązanie. Ale lepszego wymyślić nie potrafię. Jakieś sugestie?
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat Jakieś sugestie? Wybierz odpowiednie narzędzia do pracy. Protokół HTTP, a co za tym idzie i AJAX kompletnie nie nadają się do takich rzeczy. Twoim podstawowym wymogiem jest dwustronna, trwała komunikacja na linii klient - serwer. Takie coś zapewnia Ci WebSocket, lecz na razie ta technologia nie jest dostępna. Na chwilę obecną pozostają Ci protezy typu Cometa lub wyjście poza obszar przeglądarek internetowych.
Ten post edytował Crozin 14.08.2011, 20:21:45 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 01:21 |