![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 958 Pomógł: 574 Dołączył: 23.09.2008 Skąd: wiesz, że tu jestem? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam, mój problem dotyczy poruszania się obiektu pod odpowiednim kątem. Zacznę może od graficznego przedstawienia tego co zamierzam osiągnąć:
(IMG:http://img51.imageshack.us/img51/7267/unled1copyki.jpg) Pierwszy przykład z obrazka jest prawidłowym ruchem obiektu(niebieskiej kulki) po krzywej, którego mimo moich usilnych starań nie jestem w stanie osiągnąć. Drugi przykład to dodawanie do aktualnej pozycji obiektu(x,y) jednego pixela. Niestety tego typu rozwiązanie zawsze daje kąt 45 stopni a gdy y osiągnie max. wartość obiekt zaczyna poruszać się po linii prostej. Trzeci przykład to "porcjowanie" czyli podczas ruchu obiektu co 2px w pozycji x dodawany jest 1px w pozycji y
x - pozycja startowa na osi X y - pozycja startowa na osi Y cx - pozycja końcowa na osi X cy - pozycja końcowa na osi Y Jak widać na obrazku takie rozwiązanie również nie wypali ponieważ powstaną schodki (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) Próbowałem obliczyć kąt pod jakim obiekt powinien się poruszać za pomocą funkcji atan2() niestety nie byłem w stanie dla każdego przejścia pętli obliczyć aktualnego położenia obiektu. Pomysły mi się skończyły, więc piszę do was (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) może ktoś zna rozwiązanie mojego problemu? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 958 Pomógł: 574 Dołączył: 23.09.2008 Skąd: wiesz, że tu jestem? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
raczej nie (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) atan2 ładnie wylicza kąt biorąc pod uwagę położenie obiektu na osi x,y bez konieczności obliczania kąta alfa -> przeliczania na radiany.
Problemem jest uzyskanie położenia obiektu po każdorazowym przejściu pętli. Ten post edytował CuteOne 11.08.2011, 19:43:19 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 17.09.2025 - 19:37 |