![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 898 Pomógł: 48 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Dzisiaj dostałem maila od życzliwego (życzliwego piszę bez ironii) pana, który poinformował mnie, że jest kolejna tura akcji pozywania e-sklepów za zawieranie klauzul niedozwolonych w swoich regulaminach. Do sądu wpłynęło już ponad 2000 pozwów - dodatkowo każdy pozwany otrzymuje maila z propozycją zawarcia ugody - oczywiście płatnej. Jako, że jest to jawna próba wyłudzenia, a uważam, że takie pijawki trzeba tępić, to informuję także was, bo pewnie macie swoje sklepy lub pracujecie dla ludzi, które takie sklepy mają. Szczegóły sprawy są tutaj: forum prawne Sam nie dostałem tego pisma, ale hipotetycznie w życiu bym takiemu cwaniakowi nie zapłacił ani złotówki. Jeśli znacie osoby prowadzące e-sklepy to przekażcie im tą informację. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 898 Pomógł: 48 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Właśnie dlatego takie akcje są tak skuteczne jeśli chodzi o ilość regulaminów niezgodnych z prawem ;-)
Weźmy np. klauzulę "towar musi być zwracany w oryginalnym, nieotwartym opakowaniu" (w kontekście zwrotu w przeciągu 10 dni) - ogólnie sklep jak najbardziej ma prawo odmówić przyjęcia zwrotu towaru w otwartym opakowaniu (np. kosmetyki, leki, produkty spożywcze etc) - jednak nawet jeśli sprzedajesz tylko takie produkty to nie możesz z góry zawrzeć tego w regulaminie, bo wyklucza to ogólne prawa konsumenta... W przypadku zmiany regulaminu w dniu opublikowania chodzi zapewne o to, że regulamin nie może działać wstecz (czyli dla zamówień złożonych przed jego publikacją) - jest to logiczne zapewne dla każdego kto taki regulamin publikuje/czyta, ale jednak z regulaminie musi być dopisek, że dotyczy to tylko zamówień złożonych po dniu publikacji... To są takie szczegóły i "prawnicze myślenie/czepianie się" - po fakcie potrafię wyjaśnić 95% klauzul niedozwolonych (w sensie dlaczego zostały uznane za niedozwolone), z czego 85% to przypadki "niedomówienia" takie jak je tu opisuje, a tylko może 10% to faktyczne naruszenie praw klienta. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 17.10.2025 - 13:25 |