![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 898 Pomógł: 48 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Dzisiaj dostałem maila od życzliwego (życzliwego piszę bez ironii) pana, który poinformował mnie, że jest kolejna tura akcji pozywania e-sklepów za zawieranie klauzul niedozwolonych w swoich regulaminach. Do sądu wpłynęło już ponad 2000 pozwów - dodatkowo każdy pozwany otrzymuje maila z propozycją zawarcia ugody - oczywiście płatnej. Jako, że jest to jawna próba wyłudzenia, a uważam, że takie pijawki trzeba tępić, to informuję także was, bo pewnie macie swoje sklepy lub pracujecie dla ludzi, które takie sklepy mają. Szczegóły sprawy są tutaj: forum prawne Sam nie dostałem tego pisma, ale hipotetycznie w życiu bym takiemu cwaniakowi nie zapłacił ani złotówki. Jeśli znacie osoby prowadzące e-sklepy to przekażcie im tą informację. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 898 Pomógł: 48 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Heh w żadnym razie nie popieram. Sam prowadzę sklep internetowy więc szczególnie mnie to "ubodło". Klauzule niedozwolone to bardzo śliski temat i bardzo łatwo zawrzeć taką klauzulę na swojej stronie w dobrej wierze. Np. klauzulą niedozwoloną jest "Zmiana w regulaminie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia jej w treści regulaminu" - niby oczywiste, że tak jest, a okazuje się, że to klauzula niedozwolona.
Osoby takie jak pan Bilski (jego kancelaria rozsyła te pozwy) żerują na tego typu kruczkach. Pikanterii dodaje fakt, że na każdą klauzulę jest składanych 6 osobnych pozwów (przez 6 zapewne znajomych lub członków rodziny pana Bilskiego) aby podwyższyć koszty. Czyli np. mając 3 klauzule niedozwolone można dostać 18 pozwów... Z tego co wiem osoby poszkodowane zamierzają wysyłać masowo skargi do okręgowej rady adwokackiej ze skargą na nieetyczne działanie - mam nadzieję, że tego Pana spotka zasłużona kara, bo i bez tego prestiż społeczny zawodu prawnika jest mocno nadszarpnięty. Ja sam w swoim regulaminie stosuję często zapis typu "na warunkach określonych w ustawie" etc. Jest to wg. mnie ze szkodą dla klienta, bo zamiast mieć jasną odpowiedź na pytanie "jak mogę zwrócić produkt" musi albo szukać ustaw, albo pisać do sklepu, ale odpukać mimo kilku kolejnych edycji tego typu akcji jeszcze nikt się do mnie nie przyczepił. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 13.10.2025 - 22:08 |