![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 38 Pomógł: 0 Dołączył: 29.06.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Pisząc grę RPG natknąłem się na przeszkodę w postaci rozmieszczenia potworów na mapie. Wiadomo mapa nie jest duża i mogłoby być od kilku do kilkunastu potworów na jednym polu. Zastanawia mnie tylko możliwość jak to zrobić. Widzę jedno wyjście:
1) Nowa tabela w bazie danych z potworami, na każdym polu. Jednak przy mapce z 625 rekordami niech będzie min 10 potworów na jedno pole(rekord) to już jest 6250 potworów na całą mapę. Później gdybym robił nowe mapy to byłoby jeszcze więcej. Ciągłe operacje na bazie przez graczy też raczej nie byłyby optymalnym wyjściem. Chciałbym również żeby pokonane potwory znikały a po jakimś czasie dochodziły nowe. I tak wkoło... Macie jakieś pomysły? Czy jest coś lepszego od używania bazy danych tak jak to wyżej przedstawiłem? Pozdrawiam |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Widzę, że w takim razie o coś zupełnie innego Ci chodzi. Myślałem, że za MMORPG chcesz się brać, a tutaj wychodzi na to, że jedynie o pewne elementy RPG chodzi. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Generalnie przy tak prymitywnym świecie gry* zbyt wielu problemów pewnie nie będzie. Przy każdej zmianie pozycji czy co dwie aktualizuj sobie informacje o świecie gry. Serwer może przechowywać informacje o rozmieszczeniu postaci i przeciwników bezpośrednio w pamięci oraz robić co jakiś czas jej zrzut do bazy zapisującej dane na dysku.
* chociaż przy dzisiejszych standardach nawet po najprostszej grze z serii 4fun spodziewałbym się zdecydowanie więcej do czego też Cię zachęcam. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 16:57 |