![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 38 Pomógł: 0 Dołączył: 29.06.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Pisząc grę RPG natknąłem się na przeszkodę w postaci rozmieszczenia potworów na mapie. Wiadomo mapa nie jest duża i mogłoby być od kilku do kilkunastu potworów na jednym polu. Zastanawia mnie tylko możliwość jak to zrobić. Widzę jedno wyjście:
1) Nowa tabela w bazie danych z potworami, na każdym polu. Jednak przy mapce z 625 rekordami niech będzie min 10 potworów na jedno pole(rekord) to już jest 6250 potworów na całą mapę. Później gdybym robił nowe mapy to byłoby jeszcze więcej. Ciągłe operacje na bazie przez graczy też raczej nie byłyby optymalnym wyjściem. Chciałbym również żeby pokonane potwory znikały a po jakimś czasie dochodziły nowe. I tak wkoło... Macie jakieś pomysły? Czy jest coś lepszego od używania bazy danych tak jak to wyżej przedstawiłem? Pozdrawiam |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 251 Pomógł: 34 Dołączył: 7.01.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat @DiH: To co opisałeś to najlepsza droga do nadużyć. Wszelkie akcje, które mają wpływ na świat gry wykonywane są na serwerze. Jakie zatem podasz rozwiązanie tego problemu? To, że nie powinno się tego robić w przeglądarce, cóż, prawda ale skoro ma chłopak chęć do pracy to niech działa. Możesz zarzucić mi brak doświadczenia na tym polu, ale naprawdę nie widzę innego rozwiązania, które nie wymagałoby przeniesienia gry poza czysty javascript i php/mysql. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 6.10.2025 - 01:25 |