![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 38 Pomógł: 0 Dołączył: 29.06.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Pisząc grę RPG natknąłem się na przeszkodę w postaci rozmieszczenia potworów na mapie. Wiadomo mapa nie jest duża i mogłoby być od kilku do kilkunastu potworów na jednym polu. Zastanawia mnie tylko możliwość jak to zrobić. Widzę jedno wyjście:
1) Nowa tabela w bazie danych z potworami, na każdym polu. Jednak przy mapce z 625 rekordami niech będzie min 10 potworów na jedno pole(rekord) to już jest 6250 potworów na całą mapę. Później gdybym robił nowe mapy to byłoby jeszcze więcej. Ciągłe operacje na bazie przez graczy też raczej nie byłyby optymalnym wyjściem. Chciałbym również żeby pokonane potwory znikały a po jakimś czasie dochodziły nowe. I tak wkoło... Macie jakieś pomysły? Czy jest coś lepszego od używania bazy danych tak jak to wyżej przedstawiłem? Pozdrawiam |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@DiH: To co opisałeś to najlepsza droga do nadużyć. Wszelkie akcje, które mają wpływ na świat gry wykonywane są na serwerze.
O tym czy użytkownik przesunie się w lewo decyduje serwer, o tym czy pocisk poleci w prawo czy w lewo również decyduje serwer. To czy potwór został zraniony czy nie również należy do kompetencji serwera. Klient jedyne co robi to wysyła do serwera prośby o możliwość wykonania danej akcji (ruch, strzał itp. itd.) i dopiero gdy serwer zezwoli na taką akcję gracz się porusza czy strzela. Generalnie jeżeli to ma być gra czasu rzeczywistego dla wielu osób to robienie jej na chwilę obecną w przeglądarce jest złym pomysłem. To środowisko się jeszcze nie nadaje do takich zastosowań. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 6.10.2025 - 08:43 |