![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 138 Pomógł: 3 Dołączył: 4.05.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witajcie!
Mam kilka pytań. Pierwsze - załóżmy że kilka procesów ma być wykonywane jednocześnie na kilku elementach - 1 np ma sie zapalać a drugi gasić. Procesy mają być wykonane w tym samym momencie, czy jest to możliwe w JavaScript ? Drugie, powiązane z pierwszym - Załóżmy że mamy na ekranie 10 kolorowych klocków poruszających się (widziałem w kursie jquery jak zmieniały wektor ruchu). Czy gdybym komunikował się z bazą danych za pomocą advAjax + php a do wyswietlania aktualnej pozycji uzywal jQuery to ma szanse zrobienie powiedzmy mini gry w stylu pacman w Javascript na kilka osob (PHP + mySql + Ajax (biblioteki takie jak advAjax i jQuery)) (IMG:style_emoticons/default/questionmark.gif) Proszę o odpowiedź i ewentualną chęć pokierowania jak to zrobić. Js i PHP troche znam (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Sql też nienajgorzej. Chodzi mi po prostu o pytanie CZY DA SIE ? (Np 6 graczy plansza 50 x 50 kratek). Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedź (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 350 Pomógł: 512 Dołączył: 4.01.2009 Skąd: Wrocław / Świdnica Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat Pierwsze - załóżmy że kilka procesów ma być wykonywane jednocześnie na kilku elementach - 1 np ma sie zapalać a drugi gasić. Procesy mają być wykonane w tym samym momencie, czy jest to możliwe w JavaScript ? Oczywiście, że da się (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) - najprostszy przykład: Kod <input type="checkbox" id="test1"> <input type="checkbox" id="test2"> <script> e1 = document.getElementById('test1'); e2 = document.getElementById('test2'); setInterval( function(){ e1.checked = !e1.checked;} , 1000); setInterval( function(){ e2.checked = !e2.checked;} , 500); </script> Cytat Drugie Powinno dać radę, jednak sam nigdy się w to nie bawiłem. Zacznij od napisania skryptu, w którym każdy będzie poruszał swoim klockiem na ekranie. Najprostszy ruch. Zobacz czy jest to w miarę optymalne, jeśli nie podaj nam swój kod i postaramy się go jakoś bardziej zoptymalizować. Pamiętaj, żeby wykonywać jak najmniej operacji, a dane serwera pobierać w paczce - nie pojedynczo dla każdego gracza. Na podobnej zasadzie działa wile gier we flashu i shoutbox-y. Powinno się udać (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Jak napiszesz nie zapomnij się podzielić informacjami, jak to działa w praktyce - czy jest wydajne itd. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 23:05 |