![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 Pomógł: 0 Dołączył: 4.10.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Moja sytuacja nie wygląda zbyt ciekawie, 22 lata, studia na kierunku Automatyki i Robotyki zakończone przed czasem. Zapisałem się od razu do policealnej szkoły informatyki, taki odruch by "gdzieś być"/"coś robić", patrze na tą szkolę raczej z przymrużeniem oka. Szukam jakieś pracy dorywczej co by mieć jakiś dochód. Tyle by to było na wstępie.
Na studiach poznałem podstawy PHP (jako rozszerzenie na razie dla HTML'a i CSS'a) i mi się spodobało. Od jakiegoś czasu staram się na własna rękę poszerzać wiedzę w zakresie PHP, na razie powiedzmy że umiem w "teorii" tabele, warunkowanie, pętle, funkcje i jako tako formularze+pierwsze łączenie z bazą MySQL. Jak pisałem na początku to głównie teoria i zamierzam pójść do przodu i zrobić coś w praktyce. Tylko że pomyślałem czy mogę związać moją przyszłość z tym programowaniem, znaczy, zostać programistą PHP. Co o tym sądzicie? Czy to nie jest przypadkiem gadanie jakiegoś przygłupa który nie radzi sobie w życiu itd. itp.? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 697 Pomógł: 47 Dołączył: 19.12.2003 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Nie chcę odbiegać od tematu(ten był trochę inny) ale odpowiem.
Pisząc oprogramowanie do obsługi lotniska muszę znać nie tylko fizykę ale również sposób w jaki funkcjonują lotniska oraz mechanikę samolotów. To znaczy, że mam studiować lotnictwo i budowę maszyn? Bez przesady. Grunt to dobra literatura, najlepiej zagraniczna. Może to zależy od uczelni ale np. o moich ulubionych kwaternionach nie miałem NIC na studiach, a w programowaniu gier się ich używa. No okej, były liczby zespolone ale te można śmiało przerobić samemu w tydzień (do poziomu użyteczności przy kodowaniu). Przedstawiając firmy miałem na myśli języki programowania ale jeżeli poszedłbyś pracować do firmy zajmującej się programowaniem gier to też byś się wiele matematyki nauczył. Po prostu musiałbyś kupić ze dwie książki na temat całek i przerobić je aby zrozumieć co koledzy do Ciebie mówią. Co to teorii: nie każdy zna różnice pomiędzy funkcją, procedurą oraz funkcjonałem, a wiele z tych osób to na prawdę nieźli programiści. Po prostu pewnych rzeczy nie ma sensu uczyć się na siłę. Podsumowując moje zdanie jest proste: zaczepiać jak najwięcej praktycznych aspektów. W przypadku braku znanych wydajnych sposobów rozwiązywania pewnych problemów szukać odpowiedzi w książkach. Poza tym otaczać się ludźmi mądrzejszymi od siebie. Dzięki temu cały czas się rozwijasz. Nawet jeśli czegoś nie wiesz, to ktoś Cię uświadomi i powie - użyj tutaj programowania dynamicznego. Wtedy chwytasz ksiażkę w dłoń i czytasz... Ten post edytował SHiP 18.04.2011, 10:56:32 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 7 494 Pomógł: 302 Dołączył: 31.03.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Pisząc oprogramowanie do obsługi lotniska muszę znać nie tylko fizykę ale również sposób w jaki funkcjonują lotniska oraz mechanikę samolotów. To znaczy, że mam studiować lotnictwo i budowę maszyn? Bez przesady. Piardu, piardu.Pisząc oprogramowanie lotniska masz do dyspozycji analityków, którzy znają dziedzinę. Podobnie jest w przypadku kiedy piszesz dowolne oprogramowanie. (...) jeżeli poszedłbyś pracować do firmy zajmującej się programowaniem gier to też byś się wiele matematyki nauczył. Po prostu musiałbyś kupić ze dwie książki na temat całek i przerobić je aby zrozumieć co koledzy do Ciebie mówią. Żadna firma zajmująca się grafiką nie zatrudni matoła, który nie potrafi pomnożyć macierzy lub nie zna algebry na solidnym poziomie i nie przerobił już dawno kilku książek na temat całek i nie policzył ich solidnej ilości. I nie wmawiaj, że pójdziesz i Cię nauczą bo to jest właśnie próg wejścia a jak się masz zamiar czegoś nauczyć to ponad to a nie tego co jest wymagane.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 697 Pomógł: 47 Dołączył: 19.12.2003 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Piardu, piardu. Pisząc oprogramowanie lotniska masz do dyspozycji analityków, którzy znają dziedzinę. Podobnie jest w przypadku kiedy piszesz dowolne oprogramowanie. Żadna firma zajmująca się grafiką nie zatrudni matoła, który nie potrafi pomnożyć macierzy lub nie zna algebry na solidnym poziomie i nie przerobił już dawno kilku książek na temat całek i nie policzył ich solidnej ilości. I nie wmawiaj, że pójdziesz i Cię nauczą bo to jest właśnie próg wejścia a jak się masz zamiar czegoś nauczyć to ponad to a nie tego co jest wymagane. 1. To była analogia do rzeczy związanych z matematyką przedstawianych przez kogoś powyżej. Codziennie logika rozmyta raczej nie jest potrzebna. Dopiero przy konkretnych przypadkach zasięga się czyjejś pomocy. Albo w książkach albo tak jak piszesz u analityków. Każda lepsza firma ma jakiegoś matematyka lub fizyka u siebie, który liczy wszystko to co jest bardziej skomplikowane niż całka potrójna (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) . 2. Przecież nie napisałem, że firma cię tego nauczy. Samemu trzeba do książek zajrzeć. A jeżeli chodzi o takie stanowisko to raczej wyższa półka, ale na staż/praktyki zawsze możesz pójść. Chociażby na tydzień, dwa aby dowiedzieć się czego musisz się jeszcze nauczyć. Popieram zdanie itsme. Ja bardzo chwalę swoją pracę w firmie. W prawdzie pracuję w małym zespole(3 programistów) i mimo, że głównie klepiemy jakieś durne projekty unijne na Zendzie, to poznając nowych ludzi sporo uczę się od nich. Codziennie w firmie dyskutuje się o wzorcach, algorytmach, strukturach, bezpieczeństwie, html5, trendach etc etc. I mimo, że te 8h klepię kod to sporo się uczę w przerwach + wieczorem w domu(bo trzeba nasze dziwne pomysły przetestować). @itsme: jesteś w Zarządzie. Chyba nie możesz dostać warna (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) (From thek: To prawda... Moderatorowi też nie można, choć już kiedyś wnosiłem o to (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 17.10.2025 - 14:39 |