![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 15 Pomógł: 0 Dołączył: 23.03.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam. Z początku chciałbym powiedzieć, że raczkuje dopiero w programowaniu itp. Mam pewien problem, ponieważ chciałem zainstalować silnik gry na domowym serwerze Krasnal 2.7(próbowałem to w WebServ i to samo), wszystko ładnie, pięknie póki nie przyszło na wgranie bazy MySql. Zrobiłem nową bazę i klikam SQL i zapodaje plik .sql(program to phpMyAdmin) i po wykonaniu wywala błąd:
Kod zapytanie SQL: SET @saved_cs_client = @ @character_set_client MySQL zwrócił komunikat: Dokumentacja #1193 - Unknown system variable 'character_set_client' i w związku z tym jak to naprawić? Dodam jeszcze, że wgrywałem to na normalny serwer WWW i wszystko poszło sprawnie. Z góry dzięki. Rafał |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 885 Pomógł: 463 Dołączył: 3.10.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
standardowy import:
Cytat Błąd Zapytanie SQL: CREATE TABLE `positions` ( `ID` int( 11 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT , `type` varchar( 255 ) default NULL , `short_description` varchar( 255 ) default NULL , `long_description` longtext, `players_positionID` varchar( 255 ) default NULL , `statistic_categories_group` varchar( 255 ) default NULL , `statistic_categories_group_long` varchar( 255 ) default NULL , `include_in_roster_requirements` tinyint( 3 ) default '1', PRIMARY KEY ( `ID` ) , KEY `positionID_group_long` ( `players_positionID` , `statistic_categories_group` , `statistic_categories_group_long` ) ) TYPE = MYISAM AUTO_INCREMENT =16; MySQL zwrócił komunikat: Dokumentacja #1071 - Specified key was too long; max key length is 1000 bytes PMA 3.3.7deb5 Zobacz wątek tutaj: http://forums.phplist.com/viewtopic.php?=&p=27451 wyjaśniono tam, dlaczego tak się dzieje. Chodzi o to, że w kodowaniu utf-8 każdy znak jest liczony jako 3 bajty, więc indeks zbudowany na podstawie pól długości 255 i 255 oraz 255 razy 3 daje w sumie 2295 bajtów i przekracza dozwoloną wartość 1000. Rozwiązanie to zmiana kodowania bazy i ustawienia kodowania importu na np. ASCII lub latin, u mnie import zakończył się sukcesem w trybie ascii. Jest to ewidentny błąd projektanta bazy. // edit alternatywnym rozwiązaniem tylko w przypadku konieczności zachowania kodowania utf-8 jest zmiana struktury klucza i założenie go na tylko jedno z tych pól (255 x 3 = 765 < 1000 więc OK) ale uwaga, może to mieć negatywny wpływ na zachowanie bazy i należałoby tutaj zachować szczególną ostrożność. Ten post edytował darko 25.03.2011, 20:24:30 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 23:03 |