![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 30 Pomógł: 1 Dołączył: 14.06.2007 Skąd: Chesterfield UK Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Mam takie cudo:
i teraz jak po kodzie : if (x==4) { x=1; } wrzuce alerta, to przy każdym jednorazowym wywołaniu funkcji zamiast mi ładnie wyświetlić, że x=1 albo x=2 albo x=3, czego bym się spodziewał, ten zakichany js wali mi alertami z każdym kolejnym argumentem funkcji z którym rekurencja była wcześniej wywołana, przez to nie mogę po tym if-ie zrobić ślicznego: if (x == 1) { ...moje instrukcje... } Od razu zaznaczam, że o js mam tylko blade pojęcie - i tak - zdaję sobie sprawę, że powyżej cytowany kod jest daleki od dobrego webowego rzemieślnictwa - prosiłbym tylko osoby znające się na tym o pomoc w zrozumieniu o co chodzi - dlaczego mój x w tej funkcji wygląda tak: 123123123123 zamiast 1 lub 2 lub 3 Bo podejrzewam, że to coś nie tak z inkrementacją - bo dlaczego x które jest równe 1, zwiększone o 1 daje w wyniku 12 zamiast 2... :/ ... ? Proszę o pomoc - z góry dziękuję (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 332 Pomógł: 294 Dołączył: 12.10.2008 Skąd: Olkusz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
javascript jest jednym z fajniejszych jezyków gdy się zrozumie podstawy - czyli czysty js, jego obiektowość, dziedziczenie [akurat tu obiektowość nie jest potrzebna] a przede wszystkim zasięg zmiennych - bodajże po angielsku to są clousures [domknięcia czy jakoś tak - może pomyliłem teraz pojecia - nie wiem po co ta przedmowa ;p]
wszystkie zmienne deklarowane jako argument funkcji są zmiennymi prywatnymi lokalnymi/prywatnymi tej funkcji - więc tak jakbyś przed nimi dopisał także var - a więc w rekurencji zatracasz zasięg do zmiennej będącej na zewnątrz... i jeszcze jedna kwestia - nie wiem dokładnie jak to jest rozwiązane w jquery ale chyba a raczej na 99% podpiołeś wiele funkcji pod hover - za każdym razem przy rekurencji - a widzisz oczywiście raczej ostatni efekt choć zapewne każda z nich się wykona - calego kodu nie chce mi się analizować i skrót dlaczego masz wartość x===3 w pewnym zauważalnym dla Ciebie miejscu... gdy zagłębiasz się poraz n-ty w funkcję w pewnym momencie jak sam chciałeś przyblokować masz wartość === 4 - idąc dalej od razu zamieniasz na 1 i dalej co będę pisał to ważne, cobyś poczytał o zasięgu zmiennych w javascript Kod if (parseInt(x)==4) { var x=1; } podpinasz dalej hover - gdzie ze względu na to jaki jest zasięg zmiennych w javascript zmienna x w funkcjach w hoverze jest przekazana w zasadzie przez referencję [nie dosłownie ale to najlepiej obrazuje tutaj zasięg - jeśli nie ma zmiennej lokalnej jest ona szukana poziom wyżej aż do obiektu window....] niżej masz takie fragmenty jak: x = x + 1; - gdzie x===2 - wchodząc do funkcji i robiąc obieg dla 2 hovera masz ustawionego na 3, jeśli x będzie 3 co przejdzie w ifie to hovera masz na 4, jeśli x masz na 1 to hovera masz na 2 - więc widzieć możesz hovera na 2 i na 3 zwróć uwagę ile aż razy Ci mrugnie ta chmurka u Ciebie ;] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 26.09.2025 - 20:20 |