![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 11 Pomógł: 0 Dołączył: 27.11.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Jak już kiedyś pisałem , robię grę we flashu która będzie korzystać ze skryptów php i mam takie pytanie: Gdzie lepiej przechowywać zmienne z tekstem użytkowników z czatu, w txt czy MYSQL ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 99 Pomógł: 15 Dołączył: 15.11.2007 Skąd: Nowogród Bobrz. Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Najlepiej w MySQL + txt
![]() Jeśli chat będzie odświeżany np. co 5 sekund to dla dużej ilości userów będzie dość dużo zapytań. Ja stosuję taki schemat: - chat w tabeli, - po wysłaniu wiadomości przez usera zapis do bazy, wyciągnięcie X ostatnich wpisów i zapisanie do cache'u (korzystałem z bibliotek cache w Kohanie i w Zendzie, ale równie dobrze można zwyczajnie zapisać jako tekst albo w formacie JSON), - wyświetlenie (odświeżenie) chatu to include odpowiedniego pliku (po id usera), przy czym można jeszcze przechowywać id ostatniego wpisu i porównywać przed wyświetleniem czy coś się zmieniło. To tak z grubsza, bo zawsze jeszcze jest parę niuansów o których trzeba pamiętać ![]() -------------------- Efemental.pl - nasz punkt słyszenia :: recenzje :: tylko metal!
Opensource'owy klon Cantra: http://github.com/magnax/Simtr |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 14.08.2025 - 19:43 |