![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 11 Pomógł: 0 Dołączył: 27.11.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Jak już kiedyś pisałem , robię grę we flashu która będzie korzystać ze skryptów php i mam takie pytanie: Gdzie lepiej przechowywać zmienne z tekstem użytkowników z czatu, w txt czy MYSQL (IMG:style_emoticons/default/questionmark.gif) Bo każdy zarejestrowany użytkownik będzie miał własny chat i dla mnie wygodniej by było aby każdy użytkownik miał np w swojej tabeli 10 rekordów na wiadomości z chatu niż aby robić na serwerze dla każdego użytkownika folder z plikiem txt ale nie wiem czy jak zrobię to w mysql to gdy np. 100 użytkowników będzie gadać na raz czy baza nie będzie się cielą ? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 99 Pomógł: 15 Dołączył: 15.11.2007 Skąd: Nowogród Bobrz. Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Najlepiej w MySQL + txt (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Jeśli chat będzie odświeżany np. co 5 sekund to dla dużej ilości userów będzie dość dużo zapytań. Ja stosuję taki schemat: - chat w tabeli, - po wysłaniu wiadomości przez usera zapis do bazy, wyciągnięcie X ostatnich wpisów i zapisanie do cache'u (korzystałem z bibliotek cache w Kohanie i w Zendzie, ale równie dobrze można zwyczajnie zapisać jako tekst albo w formacie JSON), - wyświetlenie (odświeżenie) chatu to include odpowiedniego pliku (po id usera), przy czym można jeszcze przechowywać id ostatniego wpisu i porównywać przed wyświetleniem czy coś się zmieniło. To tak z grubsza, bo zawsze jeszcze jest parę niuansów o których trzeba pamiętać (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 09:01 |